כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סאגת הגיורים

סמוטריץ חושף: "פניתי לח"כים החרדים כי קיבלתי מידע שפסק הדין עומד להתפרסם"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בביקורת חריפה על שופטי בג"צ בעקבות פסיקתם בנושא הגיורים: "הם פוליטיקאים שיודעים בדיוק מתי כדאי להם לפרסם פסקי דין" | על התמונות הקשות מירושלים אמש: "כמעט בכיתי. זה הרס לי את שושן פורים. לא היו עושים את זה לאף ציבור"

סמוטריץ חושף: "פניתי לח"כים החרדים כי קיבלתי מידע שפסק הדין עומד להתפרסם"
סמוטריץ' במליאה צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', מגיב בחריפות על פסיקתו השערורייתית של בג"צ בנושא הגיורים. "לראשונה בתולדות המדינה פרצה כואבת וחמורה בכרם ישראל. 72 שנה הייתה מוסכמה ברורה ששערי הכניסה לעם היהודי מנוהלים על פי ההלכה כדת משה בישראל", אמר סמוטריץ' בראיון למהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי'.

לדבריו, "הדבר הזה גם ממחיש את התיקונים שצריך לעשות במערכת המשפט שפעם אחר פעם רומסת את החוק, הדמוקרטיה והזהות היהודית. וגם ממחיש למה חייבים לעבוד קשה כדי שנצליח להביא בבחירות את הרוב הימני שיש בעם הזה, רוב שדוגל בזהות וערכים יהודים".

סמוטריץ' התייחס גם לפניותיו בנושא לח"כים החרדים, בהן התריע מפני הפסיקה הצפויה ודרש לחוקק במהירות חוק שימנע אותה. "אין לי ענין להתעסק בהיסטוריה ולחפש את מי להאשים. מה שחשוב כעת זה לשלב ידיים על מנת שנוכל אחרי הבחירות להקים ממשלת ימין שתטפל בכל זה".

הוא חשף כי פנייתו לח"כים הייתה לאור מידע שפסק הדין כתוב ומחכה להזדמנות להתפרסם. "השופטים הם פוליטיקאים שיודעים בדיוק מתי כדאי להם לפרסם פסקי דין. אמרתי לח"כים החרדים שימו את כל כובד המשקל על זה".

"צריך לשלב ידיים. לחפש האשמות זה לא יעזור. צריך לשלב ידיים ולהוציא את כל המצביעים מהבית כדי שנוכל להקים ממשלת ימין שגם תחוקק חוק גיור ע"פ ההלכה וגם תמנע הכרה בגיורים הרפורמים. בנוסף חשוב שהממשלה תעשה סדר במערכת המשפט. לא רק פיסקת ההתגברות אלא גם שינוי שיטת בחירת השופטים, ביטול עילת הסבירות ועוד".  

על החשש המיוחס לנתניהו מפני הרפורמים אמר סמוטריץ': "התשובה לפחד של נתניהו: הוא צריך לפחד מאתנו יותר. ככה זה פוליטיקה". לדבריו, "הסוגיה הזו של הגיורים, זה ציפור הנפש שלנו. אנחנו רוצים לשמור על אחדות העם. שגם עוד 10 דורות נוכל להתחתן אחד עם השני. לא יכול להיות שדווקא פה בארץ ישראל, אחרי 200 שנה ששרדנו בגדלות, נאבד את זה... פה תהיה התבוללות? פה מי שאינם יהודים יכנסו בכסות של יהודים? בענין הזה צריך לשלב ידיים ולהגיד לנתניהו: אתה רוצה ממשלה? זה תלוי בזה".

בסיום הריאיון התייחס סמוטריץ' למאורעות שושן פורים בירושלים. "התמונות האלה הרסו לי את השושן פורים. כמעט בכיתי. זה ביזיון ובושה וחרפה, וזה מסמל את ההתנהלות של הממשלה בקורונה. לא מבינים את המאפיינים של הציבור החרדי! לא היו עושים את זה באף מקום לאף ציבור ובאף ישוב. יש בסוף ממשלה – והאחריות היא עליה. הצעתי להיות פרוייקטור לציבור החרדי בקורונה כדי שייצג אותם מישהו שמבין אותם. אני זועק על החתונות ודברים נוספים כבר מספר חודשים, אבל הממשלה מתעלמת והתוצאות בהתאם".

בצלאל סמוטריץ המפלגות החרדיות בג"ץ חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד