י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפכה לבטוחה

דנמרק מתחילה לשלוח מהגרים סוריים בחזרה למוצאם

דנמרק הופכת למדינה האירופית הראשונה ששולחת מהגרים סורים חזרה לארץ מולדתם וזאת בגלל שסוריה הפכה למדינה בטוחה עבורם

דנמרק מתחילה לשלוח מהגרים סוריים בחזרה למוצאם
מהגרים, אילוסטרציה צילום: Tali Mayer/Flash90

דנמרק הפכה למדינה האירופית הראשונה שהחלה לשלוח מהגרים סורים חזרה לארץ מולדתם, בטענה כי "כעת בטוח שהם יחזרו לארץ מולדתם".

המדינה הסקנדינבית שללה מ-92 פליטים סורים את אישורי התושבות שלהם לאחר שקבעה כי דמשק בירת סוריה חזרה להיות לבטוחה עבורם. על פי הדיווח בתקשורת הדנית, המהגרים יישלחו למחנות גירוש, אך לא ייאלצו לעזוב, ארגוני זכויות אדם טוענים כי הממשלה מנסה שלא להשאיר למהגרים שום אפשרות אחרת מלבד לחזור לסוריה בכוחות עצמם.

מטיאס טספיי, שר ההגירה של דנמרק, אמר בחודש שעבר כי המדינה הייתה "פתוחה וכנה מההתחלה" עם פליטים שהגיעו מסוריה. אבל "הבהרנו לפליטים הסורים כי אישור השהייה שלהם הוא זמני, וניתן לבטלו אם כבר אין צורך לתת להם הגנה". כך על פי הדיווח ב'דיילי טלגרף'. 

"עלינו לתת לאנשים הגנה כל עוד זה נחוץ, אבל כאשר התנאים במדינת הבית משתפרים, פליט לשעבר צריך לחזור הביתה ולהקים שם חיים מחדש" אמר שר ההגירה הדני. כצפוי מפלגת השלטון המרכזית-שמאל של דנמרק נקטה עמדה חריפה נגד הגירה במטרה לא לתת למפלגות הימין סיבה לתקוף.

ראש הממשלה מטה פרדריקסן, הבטיחה לא לתת למבקשי מקלט המבקשים להתגורר במדינה אישור שהיה. דנמרק היא המדינה הראשונה באירופה שאומרת שניתן להחזיר פליטים. ההחלטה שקיבלה דנמרק על אזורים נוספים שנחשבים לבטוחים בסוריה פירושה כעת כי עוד 350 תושבים סורים במדינה יעברו בדיקה מחדש של אישורי השהייה הזמניים שלהם.

דנמרק מהגרים סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד