י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לא נחוצות יותר"

המושל ביטל את הגבלות הקורונה כולל המסכות

מושל טקסס, גרג אבוט, ביטל את הגבלות הקורונה במדינה, כולל חובת עטיית מסכה | אבוט מסביר כי "המגפה לא נעלמת לפתע, אך ההגבלות לא נחוצות יותר"

המושל ביטל את הגבלות הקורונה כולל המסכות
אילוסטרציה צילום: unsplash

טקסס הופכת למדינה האמריקאית הגדולה ביותר שמבטלת את החובה לעטות מסכה. כך הצהיר אתמול (שלישי) מושל טקסס גרג אבוט, והפך אותה למדינה הגדולה ביותר שתסיים את החובה לעטות מסכה, זאת בעוד יותר מ-42 אלף תושביה מתו מהנגיף.

המושל הרפובליקני ספג ביקורת חריפה מצד מפלגתו על ההוראה שהוטלה לפני שמונה חודשים, וכן על מגבלות אחרות של קורונה על עסקים, שטקסס תבטל החל משבוע הבא. צו המסכות בקושי נאכף אפילו במהלך ההתפרצויות הקשות ביותר של המגפה.

הכללים שבוטלו כוללים ביטול מגבלות על מספר הסועדים או הלקוחות המותרים בחנות, כך אמר המושל אבוט, שהודיע ​​על כך במסעדה בעיר לובוק. לדבריו, הכללים החדשים ייכנסו לתוקף ב-10 במרץ.

"הסרת ההגבלות ברחבי המדינה אינה מסיימת את האחריות האישית," אמר אבוט, בביקור במסעדה צפופה עם אנשים שרבים מהם לא לבשו מסכות, "רק שעכשיו כבר אין צורך בחוק של המדינה," אמר.

ההחלטה מגיעה כאשר מושלים ברחבי ארה"ב הקלו על מגבלות הנגיף, למרות אזהרות של מומחי בריאות כי המגיפה רחוקה מלהסתיים. כמו שאר חלקי המדינה, טקסס רשמה את מספר מקרי ההידבקות ומקרי המוות צוללים. האשפוזים נמצאים ברמות הנמוכות ביותר מאז אוקטובר. רק קליפורניה וניו יורק דיווחו על יותר מקרי מוות של קורונה מאשר טקסס.

"העובדה שהדברים הולכים לכיוון הנכון לא אומרת שהצלחנו למגר את הסיכון", אמרה ד"ר לורן אנסל מאיירס, פרופסורית לביולוגיה ומנהלת את מחלקת הרפואה באוניברסיטת טקסס.

אך מנהיגים ביוסטון ובערים גדולות אחרות בטקסס כבר הביעו התנגדות. לטענת מנהיגים בטקסס, "המסיכות הצילו רבים, והמושל מחפש הסחת דעת" מהכישלון בניהול פינוי השלג שהביא למותם של כ-100 אנשים.

טקסס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד