י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החיבה של היטלר לרכב

פולין: חברת הצעצועים מתנצלת על מכירת מוטיבים נאציים

חברת צעצועים פולנית התנצלה על מכירת פריטים עם סמלים נאציים הנושאים את דמותם של שני קצינים בכירים גרמנים | הבעלים: כוונתי הייתה, לחנך, ליידע ולהבטיח שזה לעולם לא יקרה יותר. אני מאוד רוצה שהדורות הבאים יידעו על התקופות האיומות האלה

פולין: חברת הצעצועים מתנצלת על מכירת מוטיבים נאציים
אדולף היטלר צילום: Roni Schutzer/Flash90

צעצועים שדומים לכלי רכב ששימשו את הרייך השלישי ואת הנאצים הוסרו השבוע ממדפיה של חברת COBI Toys הפולנית.

בהצהרה שפרסם אתר Toybook, הבעלים של COBI, רוברט פודלס, התנצל ואמר "סדרה חדשה שלנו פורסמה באתרי המדיה החברתית שלנו והציגה את שמותיהם ודמותם של שני קצינים גרמנים בכירים זה היה הראשון עבורנו ויהיה האחרון".

הפריטים כללו מכוניות מרצדס ששימשו את הנאצים, מלאות בצלבי קרס, פסלונים של מנהיג הוורמאכט פילד מרשל פאולוס, כמו גם האדמירל הגרמני וראש המודיעין הצבאי, וילהלם פרנץ קאנריס. על פי אתר החברה אחד מהרכבים "מציין את חיבתו של אדולף היטלר לרכב".

הבעלים רוברט פודלס הוסיף: "הבנו שחלק מהאנשים נפגעו, וכעת אנחנו מבינים היטב את ההשלכות של הדברים, כבר הפסקנו את מכירת הסטים הללו ולא נציע אותם בעתיד". הוא הוסיף כי "הבנו גם שאנחנו לא עושים עבודה יסודית בבדיקת הפרסומים של צד שלישי בחשבונות המדיה החברתית שלנו. אנשים מבצעים התאמה אישית של המוצרים שלנו ומפרסמים תוכן שהוא כמובן פוגעני ודוחה, היה צריך לגנות את זה ולהסיר אותם מיד, זו שגיאה בניהול שאנו מתקנים מיד, אני מתבייש שלקח לנו כל כך הרבה זמן לטפל בבעיה הזו".

לדבריו, חברתו ייצרה פריטים רבים למטרה טובה, אך "למרבה הצער לא עשינו עבודה טובה במיוחד בהסברה באמצעות מוצרינו ופעולותינו האחרונות, אני מתנצל, אני מאמין בלחימה באנטישמיות בכל צורה שהיא".

הבעלים פרסם פוסט באתר החברה: שמי רוברט פודלס ואני הבעלים של צעצועי COBI. אני נכדו של חייל שהיה בצבא הפולני שנלחם למען מולדתו בשנת 1939. סבי נלקח בשבי על ידי הסובייטים ונמלט משם. שלא כמו כל כך הרבה, הוא שרד את הכיבוש הנאצי-סובייטי הנורא. סבי השני היה אסיר מחנה הריכוז טרבלינקה. עד שנת 1941 פולין נכבשה על ידי שני פולשים, פאשיסטים גרמנים וקומוניסטים סובייטים. כאבא בעצמי, דאגתי שהילדים שלי בגיל צעיר ידעו על הזוועה, והזוועה שהיתה על אבותיהם וסביהם. כוונתי הייתה, ותמיד תהיה, לחנך, ליידע ולהבטיח שזה לעולם לא יקרה יותר. אני מאוד רוצה שהדורות הבאים יידעו על התקופות האיומות האלה.

אני מאמין גם בלחימה באנטישמיות בכל צורה שהיא. לשם כך, COBI תתמוך באופן פעיל בליגה נגד השמצה ובארגונים אחרים התומכים במטרה זו ברחבי העולם.

נאצים פולין צעצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד