י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סאגת חלוקת החיסונים

היועמ"ש נגד ישראל היום: "טענות שגויות ומוכחשות לחלוטין"

הבוקר דווח ב'ישראל היום' כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט עודכן ביוזמה לחלק חיסונים למדינות ידידויות לישראל המבקשות זאת כבר בחודש ינואר | שעות לאחר פרסום הידיעה, צוות הדוברות של היועמ"ש מיהר להכחיש

היועמ"ש נגד ישראל היום: "טענות שגויות ומוכחשות לחלוטין"
אביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

סאגת חלוקת החיסונים למדינות העולם, מסרבת לרדת מסדר היום. לאחר שהיוזמה עליה דיווח בלשכת ראש הממשלה לאור הרוויה בחיסונים שבידי מדינת ישראל, ולאור בקשות של מדינות ידידות לקבל מעט חיסונים, הופסקה עד לקבלת חוות דעת משפטית. פורסם הבוקר ב'ישראל היום' כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כן עודכן ביוזמה כבר בחודש ינואר, אך בדוברות הויעמ"ש מיהרו להכחיש את הדיווח.

בהודעת הדוברות שיצאה מטעמו של מנדלבליט נאמר: "בהמשך לפרסום הבוקר בעיתון 'ישראל היום' העוסק ב'הכשלת' מבצע חלוקת החיסונים למדינות זרות תמורת רווח מדיני, הרינו להבהיר כדלקמן: הטענה המופיעה בפרסום ולפיה היועץ המשפטי לממשלה עודכן כביכול בתכנית העברת החיסונים למדינות זרות בתחילת חודש ינואר האחרון - היא כוזבת. טענה זו שגויה מבחינה עובדתית, ומוכחשת לחלוטין".
 
"בכל הקשור לתכנית המוזכרת בכתבה, הנוגעת לכ-20 מדינות בעולם - נשוב ונבהיר בזאת כי היועץ המשפטי לממשלה נחשף לנושא לראשונה רק בשבוע שעבר, בהמשך לפרסומים בתקשורת ולפנייה שנשלחה אליו בעניין זה, ביום 23.2.21, אשר מייד העביר אותה להתייחסות הגורמים הרלבנטים, לרבות במטה לביטחון לאומי" הובהר בהודעה, והודגש: "רק לאחר מכן, לראשונה, התבקש היועץ המשפטי לממשלה ע״י ראש המל״ל לחוות את דעתו המשפטית בנושא, במכתב שנשלח אליו מהמל״ל ביום 24.2.21, ואז גם נחשף, במסגרת קבלת המסמכים הנדרשים לשם גיבוש חוות דעתו, לקיומה של התכנית ולפרטיה".

עוד הוסיפו: "ראש המטה לביטחון לאומי, אשר פנה ליועמ"ש לממשלה לבקש את חוות דעתו המשפטית כאמור, הנחה ביוזמתו - במכתב ששלח למשרד הבריאות ביום 24.2.21 - על עצירת המשך הפעולות למימוש התכנית עד לקבלת ההתייחסות המשפטית אותה ביקש כעת.  בהמשך לכך, קיים היועץ המשפטי לממשלה דיון דחוף בהשתתפות גורמי הייעוץ המשפטי הרלוונטיים, שבעקבותיו גובשה חוות דעתו המשפטית בדבר  הדרך המשפטית לממש את התכנית. חוות דעת זו נשלחה לראש המל״ל".

"מכתבו של ראש המל"ל מחודש ינואר המוזכר בכתבה נשלח על רקע עתירת משפחת גולדין ביחס להעברת חיסונים, בעיקר מגורמים זרים, אל הזירה הפלסטינית ובין הרש"פ לעזה, ועל רקע זה בלבד. מכתב זה לא עסק בתוכנית העברת החיסונים שרכשה מדינת ישראל למדינות זרות, עליה למד היועץ המשפטי לממשלה כאמור לראשונה רק במהלך השבוע שעבר. המכתב מחודש ינואר גם לא ביקש חוות דעת משפטית, אלא רק הנחה לקבל אישור מראש הממשלה להעברת חיסונים לרש״פ ולעזה, וזאת בנוסף, ולא במקום, אישורם של יתר הגורמים המוסמכים העוסקים בעניין" נאמר לסיום.

אביחי מנדלבליט חיסון לקורונה מאיר בן שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד