י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הדו"ח הסודי נחשף

מקשיחים עמדות: השר ליצמן מציע להתעלם מהחלטות הקורונה

נכנסים ללחץ: חברי הכנסת מטעם יהדות התורה התכנסו הבוקר לישיבת סיעה חריגה, לאור התנהלות הממשלה בשושן פורים והדרת החרדים ברגל גסה | בסיעה הציג חה"כ מקלב דו"ח מודיעיני שהכעיס את הח"כים | ליצמן הציע לנתק קשר עם המשטרה, אך גפני בחר לעדן את המסר

 מקשיחים עמדות: השר ליצמן מציע להתעלם מהחלטות הקורונה
ישיבת סיעה של יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

ישיבת סיעת יהדות התורה התכנסה היום (רביעי) לישיבת סיעה חריגה שעסקה בהתנהלות הממשלה מול הציבור החרדי, כשברקע הזעם על ההחלטות בנוגע לעוצר בשושן פורים.

במהלך הדיון הוצג דו"ח מודעיני שהונח על שולחן הממשלה ובו התריעו מהטישים הצפויים ושתייה לשכרות על ידי צעירים שיצאו לרחובות.

בדו"ח שהוצג על ידי סגן השר אורי מקלב דווחו נציגי המשטרה בפני שרי הקבינט על מקרי אלימות, טישים ענקיים, וכן סעיף בו נכתב על ידי המשטרה כי נהוג לשתות משקאות משכרים במהלך קריאת המגילה, דבר שכידוע אינו נכון.

בסיעה אמרו כי הדוח הזה הוא שהביא להחלטה שלא לאפשר לציבור להגיע לירושלים בשושן פורים, ועל כן יש לעשות מחאה ולא לשתף פעולה עם המשטרה עד להתנצלות

בישיבה נטען כי מדובר בדו"ח שיקרי, ועל המשטרה להתנצל, ועל כן הוחלט כי חברי הכנסת יפנו אל ראשי הערים החרדיות בדרישה לנתק קשר עם אנשי המשטרה עד שהם יתנצלו על הדו"ח המודיעיני השיקרי לטענתם.

החשש מסגר עתידי עלה גם הוא על שולחן הדיונים, זאת אחרי שהשר יעקב ליצמן שחזה את הסגרים הקודמים בחנוכה ובחגי תשרי התריע מסגר אפשרי בימי הפסח, ובישיבת הסיעה דנו כיצד להתנהל אל מול זה.

כך השר ליצמן הציע לנתק קשר עם השלטון בכל הנוגע להחלטות בנושא קורונה במגזר החרדי. לדעתו, בכפוף לאישור גדולי ישראל על המגזר להתנהל ככל העולה על רוחו.

מי שעצר את העמדה הזו היה יו"ר יהדות התורה משה גפני שביקש לעדן את המסר, והציע רק לא לשתף פעולה עם דיוני הממשלה שתדון בסגר על חג הפסח.

בהודעה ששיגר חבר הכנסת ישראל אייכלר בתום התכנסות הסיעה הוא מסר: "הציבור מאשים אותנו על פשעי השלטון בימי הפורים בפרט, ובכל השנה האחרונה בכלל. על מה שידענו, ויותר מכך על מה שלא ידענו, כמו ההחלטה להטיל מצור תחבורתי על ירושלים. הציבור לא מקבל את המידע על העבודה הקשה שאנו עושים ימים ולילות לעזור לאנשים מול גזירות השלטון".

אייכלר הוסיף מסר תקיף לדבריו, "עלינו לקחת אחריות על המחדלים ועל פשעי הממשלה נגד הציבור החרדי. הציבור מצפה מאיתנו תגובה מעשית הולמת כדי לבלום את הכניעה של הממשלה וזרועותיה לתעמולת ההסתה ועלילות התקשורת".

אייכלר הציע עוד: "שלא רק ראשי הערים החרדיות, אלא כל חברי הכנסת והשרים ינתקו כל קשר עם השלטון בנושא הקורונה עד שראש הממשלה יתנצל בפני אזרחים חפים מפשע ותהיה חקירה על תהליך קבלת החלטות נגד הציבור החרדי".

בהודעת הסיעה שסיכמה את הישיבה נכתב: "סיעת יהדות התורה רואה בחומרה את החלטות הממשלה וקבינט הקורונה המתעמרות בציבור החרדי ומתעלמות מצרכיו, מפחד התקשורת המוטה והמסיתה נגד הציבור החרדי.

הסיעה דורשת לחקור את ההחלטה על הפסקת התחבורה הציבורית בשושן פורים לירושלים, החלטה שניתנה שעה קצרה לפני כניסת השבת, שעה שעשרות אלפי איש שבאו או יצאו מירושלים היו בדרכים ללא שידעו שהתקבלה החלטה המונעת מהם לחזור לבתיהם.

בנושא אישור התקנות שבכוחו ניתן הקנסות למפעילי ההסעות הוחלט כי הסיעה תדרוש מיו"ר ועדת הכלכלה יעקב מרגי לכנס את הוועדה בהקדם ולבטל את ההחלטה הבלתי חוקית ובלתי מוסרית בעליל שכוונה נגד הציבור החרדי, על מנת שהקנסות שניתנו מכוח החלטה זו יבוטלו".

עוד כתבו כי "סיעת יהדות התורה לא תשתף פעולה עם משטרת ישראל ומבקשת מראשי הרשויות החרדיות לנקוט גם בצעד זה, עד להתנצלות משטרת ישראל על הדו"ח השקרי, בו תואר בין היתר כי אלפים מהציבור החרדי שותים לשוכרה בזמן קריאת המגילה או עריכת טישים בשושן פורים בבית שמש. על סמך הדו"ח השקרי והמגמתי התקבלה ההחלטה על ההתעמרות בציבור החרדי בשושן פורים".

עוד נכתב כי הוחלט "שסיעת יהדות התורה תיוועץ בגדולי ישראל על המשך שיתוף פעולה עם החלטות הממשלה וקבינט הקורונה, המוטות פעם אחר פעם נגד הציבור החרדי, כולל החשש של הטלת סגר בחג הפסח. בנוסף, ״הסיעה תנתק קשר עם כתבים וגופי תקשורת המפרסמים ''תחקירים'' שקריים ומוטים נגד הציבור החרדי".

הדו"ח שמכעיס את יהדות התורה

יהדות התורה משטרת ישראל חרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד