י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
גיבוי מפתיע לפינדרוס

זקן רבני חב"ד נגד 'הציונות הדתית' ודייניה "עורכים גיורים מזויפים"

הכרעת בג"צ לאשר בישראל גיורים רפורמים וקונסרבטיבים פתחה מסכת קרבות בין החרדים לדתיים לאומיים בסוגיית מי האשמים במחדל. אמש האשים הרב חיים דרוקמן את הנציגים החרדים בכנסת באוזלת יד שהובילה לפסיקה של בג"צ | היום מותקף הרב דרוקמן ע"י זקן רבני חב"ד

זקן רבני חב"ד נגד 'הציונות הדתית' ודייניה "עורכים גיורים מזויפים"
הרב חיים דרוקמן//הרב גדליה אקסלרוד צילום: פלאש 90

הקרב על הגיורים: ברקע פסיקת בג״צ שקובעת כי יש להכיר בגיור רפורמי, וברקע ההתבטאות המסעירה של חבר הכנסת יצחק פינדרוס נגד גיורי צה"ל כשכינה את המתגיירות הללו "שיקסע" - מגיעה מתקפת מפתיעה נגד עמדת הציונות הדתית.

פינדרוס עורר סערה פוליטית: "מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע"

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' אותו כתב הרב גדליהו אקסלורד, לשעבר אב"ד בבית הדין חיפה וזקן רבני חב"ד בישראל, הוא תוקף בחריפות את הציונות הדתית שלטענתו היא האחראית לכישלון הגיורים הסיטונאים בישראל.

במכתב כותב הרב אקסלדור: "בית הדין הסיטוני לגרים מטעם משרד ראש הממשלה שהגיורים שלו, הם ללא על מנת לקיים מצוות והמתגיירים נשארים נכרים ונכריות כמו לפני טקס הגיור. עשרות הדיונים המפעילים את בית הדין הזה רובם ככולם הם בוגרי ישיבות 'הציונות הדתית'".

במכתב תוקף הרב אקסלורד בין היתר את זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים מאיר דרוקמן, מי שעמד בעבר בראש מערך הגיור: "המנהיג הרוחני שלהם שהיה ראש מערך הגיור קיבל 'פרס ישראל' על הכנסת חמישים אלף גיורים מזויפים לכלל ישראל רח"ל וידועה מלחמת החורמה שלכם כ"ק הרבי זצ"ל בעניין מיהו-יהודי שהגיור לא יהיה מזויף".

כזכור, אמש (שלישי) האשים חבר הכנסת לשעבר הרב חיים דרוקמן, בריאיון ל'ערוץ 7' דווקא את הנציגים החרדים בכנסת שדחקו את הטיפול בסוגיה במשך שנים ולא הותירו ברירה לבג"צ אלא לפסוק נגדם.

זקן רבני הציונות הדתית והח"כ מהליכוד מאשימים את הנציגים החרדים

"אם המדינה ביקשה דחייה דחייה דחייה, עד שהבג"צ בא ואומר שזה הסוף, והם החליטו. מה חשבה המדינה? מה חשבה הממשלה שבה ישבו הנציגים החרדים? אם המדינה לא תחליט - אז הבג"צ יחליט! איך אפשר לישון בשקט? למה חיכו?", תקף הרב דרוקמן.

גם בנושא מתווה ניסים שלמעשה מכיר בגיור רפורמי, הרב דרוקמן הביע תמיכה תוך דרישה לתיקון, בעוד הנציג בו הוא תומך לכנסת, חה"כ בצלאל סמוטריץ' דווקא מתנגד למתווה. לדברי הרב דרוקמן, "משה ניסים הציע הצעת חוק, שלדעתי טובה כמו שהיא, אפשר היה לתקן - אבל אף אחד לא הציע לתקן".

"כואב לי", הוסיף הרב למתקפה על הנציגות החרדית, "אני מזועזע. זה חוסר אחריות! אני לא רוצה לנקוב בשמות, אני מאשים את אלה שלא התייחסו ודחו מראש מבלי להתייחס אליה. הייתה נורה אדומה כבר לפני 5 שנים כאשר עתרו בתי דין פרטיים חרדיים, כדוגמת בית הדין של הרב קרליץ, לבג"צ בדרישה להכרה בגיור שלהם מאחר ואין חוק לפיו רק בתי דין ממלכתיים יוכרו. הדבר הוביל בסופו של יום למציאות העכשווית".

הרב חיים דרוקמן הרב גדליה אקסלרוד גיור רפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד