י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בצל סערת הגיור

מפתיע: מה אמרה ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר על ההתבוללות?

בצל החלטת בג"ץ שהורתה למדינת ישראל להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיבים ובכך עוררו סערה במערכת הפוליטית, ברשת מביאים את דבריה של ראש הממשלה המנוחה של ישראל שיצאה חוצץ נגד נישואי תערובת

מפתיע: מה אמרה ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר על ההתבוללות?
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

לפני יומיים הניחו שופטי בג"ץ את ידיהם על חלק מהותי נוסף בהלכה היהודית, כשחייבו את המדינה להכיר בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים ועררו סערה במערכת הפוליטית.

מספר אישים פוליטיים הביעו תמיכה בפסיקה שזעזעה כל יהודי מאמין, ביניהם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שכתב כי הוא ‏"מברך על פסיקת בג"ץ בנושא הגיור. ישראל צריכה להשוות באופן מלא את זכויות כל זרמי היהדות - אורתודוקסים, רפורמים וקונסרבטיביים. כולנו צריכים לחיות פה יחד מתוך סובלנות וכבוד הדדי. ממשלה שפויה תשים קץ למצב שבו דווקא ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה אין חופש דת ליהודים".

נזכיר כי רק לפני שבועיים נחשפו ב'בחדרי' דבריו של דני דיין שמתמודד בתקווה חדשה- מפלגתו של גדעון סער, שאמר כי אם גדעון סער ינצח במרוץ לראשות הממשלה אז דלתו תהיה פתוחה לרפורמים ולקונסרבטיבים וכי הם ירגישו בבית.

בתגובה לשמחה החילונית סביב החלטת בג"ץ הביאו חרדים ברשתות החברתיות את דבריה של ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר ע"ה שהתנגדה לנישואי תערובת ל"ע: ‏"גוברים נישואי התערובת בעולם, לי זה לא נותן מנוח, מי שאומר שאין זה מתפקידה של מדינת ישראל, טועה. ‏זה התפקיד הראשון אחרי ביטחון המדינה, אלמלא הדת, היינו ככל הגויים, היהודים של המאה ה-20 צריכים להמשיך את המאות הקודמים ולדאוג שגם במאה ה-21 יהיו פה יהודים".

בג"ץ גיור רפורמי נישואי תערובת התבוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד