י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שחיתות שלטונית

כתב אישום נגד מהנדס העירייה; לקח שוחד

הנאשם כיהן כמהנדס העיר טירה החל משנת 2003 ובתקופה הרלוונטית לכתב האישום. קיבל הנאשם כספים מגורמים שונים שהיו זקוקים להיתרים ומסמכים שונים מטעם העירייה. סה"כ קיבל הנאשם כ-10,000 ש"ח

כתב אישום נגד מהנדס העירייה; לקח שוחד
צללית אדם ברחוב צילום: pixabay

ביהמ"ש המחוזי מרכז גזר היום (רביעי) על באסם נאסר, מהנדס עיריית טירה לשעבר, 10 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 20,000 שקלים בגין הרשעתו בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים בצוותא, סיוע לקבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים.

על פי כתב האישום המתוקן, הנאשם כיהן כמהנדס העיר טירה החל משנת 2003 ובתקופה הרלוונטית לכתב האישום. מכוח היותו מהנדס העיר, הנאשם שימש גם כמהנדס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בטירה. מתוקף תפקידו שימש ביחד עם ראש הרשות המקומית, כרשות הרישוי המקומית והמליץ בפני הוועדה המקומית על אישור או דחיית בקשות לעניין מתן היתר לפי סעיף 145 לחוק התכנון והבנייה. הנאשם קיבל כספים מגורמים שונים שהיו זקוקים להיתרים ומסמכים שונים מטעם העירייה. סה"כ קיבל הנאשם כ-10,000 ש"ח.

הצדדים הגיעו להסדר טיעון לפיו הנאשם הודה והורשע בכתב האישום המתוקן והופנה לקבלת תסקיר מבחן. במסגרת ההסדר, הוסכם שהתביעה תטען לעונש ראוי של 12 חודשי מאסר בפועל וההגנה חופשיה בטיעוניה. עוד הוסכם שהצדדים יעתרו במשותף לקנס בסך 20,000 ש"ח ומאסר על תנאי. בתיק טיפלו עוה"ד ליטל גלעד שירי, בן אסולין ואיריס פיקר סגל מפרקליטות מחוז מרכז.
 
ביהמ"ש קבע כי "כתב האישום אוחז בחמישה אישומים בגין עבירות שבוצעו במהלך שנת 2017. בין העבירות קיים קשר ענייני הדוק, תוך קירבה של זמן ומקום, ומכאן שיש לראותם כאירוע אחד, כפי שאף הצדדים הסכימו, ולקבוע בגינו מתחם עונש הולם אחד. הערכים החברתיים שנפגעו מביצוע העבירות הם ראשית, טוהר המידות וניקיון כפיהם של משרתי הציבור, שנועד להבטיח כי האנשים שבידם מופקדת הסמכות לפעול בשם הרשות ושחבים חובת נאמנות לציבור, יפעלו ביושר ובהגינות".

"שנית, פעילותו התקינה של המנהל, שעלולה להשתבש אם עובדי ציבור שנתון להם שיקול דעת ישקלו שיקולים זרים בשל שוחד שניתן להם או יפעלו במרמה והפרת אמונים; ושלישית, כנגזרת מכך, אמון הציבור במערכת השלטונית, שהוא חיוני לקיום חיים דמוקרטיים תקינים ושעלול להיפגע אם השירות הציבורי ייתפס בעיני הציבור כמושחת. נפגע העבירה של השחיתות הציבורית הוא הציבור בכללותו, ולעבירה השלכות שליליות רחבות ועמוקות במישור החברתי, המוסרי והכלכלי. בעבירות השונות של "שחיתות שלטונית" קיים גרעין משותף של ניצול לרעה של התפקיד או המעמד הציבורי לשם הפקת טובת הנאה לנאשם, תוך הפרת חובת הנאמנות לציבור, ובכך חומרתן" נאמר עוד בכתב האישום.

טירה שוחד כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד