י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בתגובה לפרסום ב'בחדרי'

נציגי הציונות הדתית תוקפים ומגבים את הגיורים של הרב דרוקמן

לאחר שזקן רבני חב"ד תקף את 'הציונות הדתית' ואת זקן רבניה, חברי כנסת מהמגזר מגיבים ותוקפים | ח"כ מתן כהנא מ'ימינה': "רבני המגזר לא צריכים להוכיח את גדולתם לאיש" | ח"כ בצלאל סמוטריץ': "לא מצליח להבין את הצורך של הרבנים החרדים כל פעם לבזות ולפגוע ברבותינו"

נציגי הציונות הדתית תוקפים ומגבים את הגיורים של הרב דרוקמן
מתן כהנא/הרב דרוקמן/בצלאל סמוטריץ' צילום: צלמי פלאש 90

בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' את מכתבו של זקן רבני חב"ד ואב"ד חיפה לשעבר, הגאון הרב גדליהו אקסלורד שבו הוא תוקף בחריפות את הציונות הדתית ואת העומד בראשה הרב חיים דרוקמן - נציגי מפלגות 'ימינה' ו'הציונות הדתית' מגיבים.

במכתב בין היתר טען הרב אקסלרוד כי הציונות הדתית היא האחראית לכישלון הגיורים הסיטונאים בישראל, והאשים את הרב דרוקמן בהכנסת חמישים אלף גיורים מזויפים.

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', שנתמך על ידי הרב דרוקמן, הגיב למכתב: "אם זה נכון, זה כואב מאוד. אני לא מצליח להבין את הצורך של הרבנים החרדים כל פעם לבזות ולפגוע ברבותינו".

"אין גיורים בציונות הדתית, יש גיורים ממלכתיים במדינת ישראל. כל הגיורים האלה נעשים על ידי הרבנות הראשית לישראל שהיא המוסד הממלכתי שאמור לפסוק פסיקה אחידה בשאלות כאלה", טען סמוטריץ'.

"הרב דרוקמן הוא מורנו ורבינו. הוא איש שידיו רב לו, במלאכת הקודש של הגיורים, לקרב אנשים תחת כנפי השכינה. זכויותיו של הרב דרוקמן עצומות. אנחנו לא זקוקים לציונים מאף אחד אחר", הוסיף.

עוד קודם, לפניו, הגיב חבר הכנסת מתן כהנא מ'ימינה' ותקף את המכתב של הגר"ג אקסלרוד: "האשמות הקשות נגד הרב חיים דרוקמן שליט"א הן לא רק פגיעה בכבוד התורה ובזקן הרבנים של דורנו אלא האשמות חמורות".

"גיורם של העולים מזרע ישראל ושילובם במדינת ישראל ע"פ ההלכה בגיבויים של גדולי ישראל הייתה ונשארה למשימה ציונית ויהודית ראשונה במעלה", טען ח"כ כהנא.

"הרב דרוקמן עמד בראש מערך הגיור מתוך שליחות אדירה. רבני הציונות הדתית לא צריכים להוכיח את גדולתם בתורה לאיש. לא אתן שיבזו כך גדולי תורה, דיינים ואלפי מתגיירים!", סיכם כהנא.

הציונות הדתית הרב גדליה אקסלרוד הרב חיים דרוקמן בצלאל סמוטריץ מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד