י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יזניק את הקמפיין?

דיווח: נתניהו מתכנן ביקור באמירויות לפני הבחירות

לאחר שלושה ביטולים, לשכת ראש הממשלה מנסה לתאם ביקור מדיני באיחוד האמירויות ובבחריין עוד לפני הבחירות. למרות שגורמים באמירויות הביעו חשש מהתערבות בבחירות בישראל, התיאומים בין הצדדים נמשכים

דיווח: נתניהו מתכנן ביקור באמירויות לפני הבחירות
ראש הממשלה נתניהו בטיסה-ארכיון צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לבקר באיחוד האמירויות הערביות ובבחריין עוד לפני הבחירות לכנסת ב-23 במרץ. כך מדווח הכתב המדיני ברק רביד ב'וואלה' ומוסיף כי גורמים ישראלים בכירים ציינו כי מתקיימים בימים אלה מגעים בניסיון לקבוע מועד לביקור בשבועיים הקרובים. וכי זו הפעם הרביעית בה מנסה נתניהו לתאם ביקור במפרץ.

לדברי רביד, ביקור של נתניהו באיחוד האמירויות ובבחריין לפני הבחירות צפוי להיות אירוע מרכזי ביותר בקמפיין שלו. גורמים באמירויות הביעו בשבועות האחרונים חשש כי ביקור כזה יהיה בבחינת התערבות בבחירות בישראל. אולם בשלב זה האמירתים לא השיבו בשלילה והם מקיימים מגעים עם לשכת ראש הממשלה בנושא.

בחודש שעבר פרסמה לשכת ראש הממשלה, כי הוא מבטל את הביקור המדיני שתכנן לקיים לפני הבחירות באיחוד האמירויות ובבחריין.

לפי הדיווח אז, הביקור אמור היה להתקיים ביום שלישי הבא ב-9 במרץ, ותוכנן להיות ביקור בזק למשך יום אחד בלבד. מלשכתו של נתניהו הודיעו כי הביטול הוא בעקבות סגירת השמים בשל הקורונה.

כאמור הודעת הביטול הגיעה לאחר שתי דחיות בחודשים האחרונים. כשיתקיים, יהיה זה ביקור פומבי ורשמי ראשון אי פעם של ראש ממשלה ישראלי באיחוד האמירויות.

בחודש דצמבר האחרון מיד לאחר חתימת הסכם השלום ההיסטורי, אמור היה ראש הממשלה נתניהו לבקר בבחריין ואבו דאבי אולם הביקור נדחה בשל הקורונה והזינוק בתחלואה.

גם כשירדה התחלואה, בסוף חודש נובמבר, נדחה ביקורו של נתניהו, זאת בשל בקשתו של מלך בחריין.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בחודש שעבר - פברואר כי "למרות חשיבותה של הנסיעה לאבו דאבי ובחריין, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הביקור בשלב זה בשל סגירת השמים. רה"מ נתניהו מעריך מאוד את ההזמנות של יורש העצר השייח' מוחמד בן זאיד ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה ואת השלום ההיסטורי שכונן בין מדינותינו".

איחוד האמירויות בחריין ביטול טיסה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד