י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נסחפה למחוזות הדמיון?

השרה הכריזה על פיגוע איראני; דבריה הוכחשו

השרה גמליאל הצהירה היום כי לאחר חקירת משרדה עולה כי מי שעומדת מאחורי המפגע האקולוגי העצום בחופי ישראל היא לא פחות ולא יותר האויבת המושבעת איראן. במערכת הביטחון ובמוסד הופתעו

השרה הכריזה על פיגוע איראני; דבריה הוכחשו
אילוסטרציה צילום: pexels

הכרזתה של השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל כי איראן עומדת מאחורי הפיגוע האקולוגי שפגע באופן קשה בחופי ישראל, באה בהפתעה לאנשי מערכת הביטחון ובמוסד, שלטענתם לא היו חלק מהחקירה.

גורמים ביטחוניים הבהירו כי לא ידוע להם כלל כי מדובר בפיגוע שמאחוריו עומדת איראן כפי שהצהירה השרה להגנת הסביבה. 

השרה גילה גמליאל אמרה הערב בהצהרה מיוחדת כי ממצאי החקירה מגלים שמדובר במכלית נפט גולמי בשם Emerald, בבעלות ובהפעלה לובית, שנשאה מטען באופן פיראטי מכיוון איראן לסוריה.

לדברי גמליאל, "איראן מפעילה טרור לא רק על ידי ניסיון התחמשות בנשק גרעיני או על ידי ניסיון התבססות בגבולותינו. איראן מפעילה טרור על ידי פגיעה הסביבה. המאבק שלנו למען הטבע ובעלי החיים צריך להיות חוצה מדינות. יחד, נבוא בחשבון עם האחראי לטרור הסביבתי שביצע פשע נגד האנושות. אנחנו ממשיכים לשקם את החופים ואת בעלי החיים שנפגעו. יחד ננצח ונסיר את הזיהום מחופי ארצנו."

בדיקות המעבדה של הדגימות שלקח המשרד להגנת הסביבה מייד בקרות האירוע ובימים שלאחר מכן העלו כי מדובר בנפט גולמי, ומשום כך צומצמה רשימת החשודות הפוטנציאליות מכ-35 אוניות לארבע מכליות: שתי מכליות נשללו בשל מיקומן בימים שקדמו לאירוע; מכלית נוספת נבדקה בספרד על-ידי צוות מקומי וכן ביוון על-ידי צוות החקירה הישראלי ונשללה לחלוטין כמקור לזיהום, והמכלית הרביעית, הנמצאת כעת באיראן, היא זו שאותרה כגורם לאירוע.

איראן המוסד גילה גמליאל מערכת הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד