ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
חיסכון משמעותי

ארה"ב: הצעת חוק דמוקרטית מאגדת את בתי הכנסת

קבוצות חרדיות רבות מברכות על הצעת חוק שתעזור לממן ארגונים ובתי כנסת להשתמש באנרגיה יעילה זולה ונקיה יותר | על פי נתונים של ה-OU, עמותות וארגונים גדולים מוציאים בערך 5% -7% מהתקציבים השנתיים שלהם על הוצאות אנרגיה

ארה"ב: הצעת חוק דמוקרטית מאגדת את בתי הכנסת
אילוסטרציה צילום: באדיבות משפחה

קבוצות אורתודוכסיות - חרדיות בירכו על קידום חקיקה דו-מפלגתית שמטרתה לסייע לעמותות לשפר את יעילות האנרגיה ולהפיק אנרגיה מתחדשת במתקניהן.

הצעת החוק, המכונה "חוק יעילות אנרגיה ללא מטרות רווח" בחסות הסנאטורים האמריקניים איימי קלובוצ'ר מהמפלגה הדמוקרטית, וג'ון הובן מהמפלגה הרפובליקנית, שהכניסו לרשימה של העמותות הזכאים לסיוע כספי, את האיחוד האורתודוכסי היהודי (OU) יחד עם כמה קבוצות נוצריות דתיות.

"בתי הכנסת, כנסיות ושאר עמותות באמריקה זקוקים ורוצים להפחית את צריכת האנרגיה שלהם על ידי מודרניזציה של התשתית המיושנת שלהם, אך לרובם אין את המשאבים לכך", כך אמר נתן דיאמנט, מנכ"ל OU למדיניות ציבורית. "חוק יעילות אנרגיה דו-מפלגתית יספק סיוע נחוץ זה להפחתת האנרגיה שלהם, ובמקביל יאפשר להם להקצות מימון גדול יותר לתוכניות, מימון פרויקטים אלה יתמוך גם באלפי משרות עבור אותם עובדים שייצרו ויתקינו את שיפורי הבניין ליעילות אנרגיה טובה יותר".

על פי הצעת החוק, יוקצו 10 מיליון דולר בחמש השנים הקרובות ליצירת תוכנית מענקי פיילוט לרכישת חומרים המקדמים שימוש יעיל באנרגיה, שיפור האחריות הסביבתית וחיסכון ארגונים בחשבונות חשמל. הכספים יהיו זמינים לבתי כנסת ולגורמים דתיים אחרים, אשר יכולים לבקש מענקים בסך 200,000 דולר לשדרוג תשתיות קיימות וכן לרכישת פריטים כמו מחוללי אנרגיה מתחדשת ותנורי חימום.

על פי נתונים של ה-OU, עמותות וארגונים גדולים מוציאים בערך 5% -7% מהתקציבים השנתיים שלהם על הוצאות אנרגיה. "שדרוגים אלה יאפשרו לארגונים אלה לשפר את צריכת האנרגיה שלהם ולהוזיל את עלויות התפעול כדי שיוכלו להשקיע יותר מהמשאבים המוגבלים שלהם במתן שירותים בעלי ערך לקהילותיהם", כך אמר הסנאטור הובן.

"החקיקה הדו-מפלגתית הזו היא win-win, ומועילה לאיכות הסביבה, העמותות והקהילות", כך אמר הסנאטור קלובוצ'ר. החקיקה הוצגה לראשונה בשנת 2013 כחלק מסיוע אנרגיה גדול יותר, אך מעולם לא הובאה להצבעה בקונגרס. מאז הוא הוצג מחדש מספר פעמים.

התומכים מקווים שכעת היא תוכל להתקדם כחלק מחבילת תשתית שעליה עובד ממשל ביידן. הצעת החוק נתקלה בהתנגדות מספר קבוצות דתיות הנוטות שמאלה, כולל האיגוד למען יהדות רפורמית, שהתנגדו להעמיד את המענקים לרשות בתי הכנסת בטענה שזה מפר חוק מסוים הנוגע לכנסיות.

אך הפעם החקיקה בנושא תהיה רחבה יותר, והצעת החוק אינה צפויה להיתקל בהתנגדות משמעותית. הרב אבא כהן, סגן נשיא לענייני ממשלה ומנהל בוושינגטון של אגודת ישראל של אמריקה, אמר כי הצעת החוק עשויה לספק עזרה נחוצה למוסדות הקהילה.

"אנו שמחים מאוד שחוק היעילות האנרגטית ללא כוונת רווח הוחזר לסנאט" אמר. "תוכנית הפיילוט של 10 מיליון דולר תסייע לעמותות, כולל בתי כנסת, ישיבות ומוסדות קהילתיים אחרים לחדש אפקטיבית את הציוד שלהם ולהגביר את יעילות האנרגיה שלהם, בסופו של דבר זה יביא לעלויות נמוכות יותר ויאפשר לגופים אלה להקצות משאבים נוסםים כדי לשרת טוב יותר את המשפחות והילדים בקהילותיהם, ומכיוון שעמותות רבות מהוות כר פעילות נרחב ברחבי המדינה, הבאת אנרגיה זולה יותר תשאיר חותם חיובי על פליטת האנרגיה הכוללת במדינה".

אנרגיה הצעת חוק בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד