י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המשטרה חוקרת

הולנד: פיצוץ מכוון במרכז בדיקות קורונה

משטרת הולנד חוקרת פיצוץ שהתרחש אתמול בשעות הבוקר המוקדמות במרכז בדיקות קורונה בעיירה קטנה בפאתי הולנד. לפי הדיווחים, אלמוני הניח גליל מתכת מחוץ לבניין זמן קצר לפני הפיצוץ

הולנד: פיצוץ מכוון במרכז בדיקות קורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

פיצוץ אירע אתמול (רביעי) במרכז בדיקות קורונה בעיירה קטנה בהולנד, מההדף נופצו כמה חלונות, המשטרה סבורה שמדובר בפיגוע מכוון, כך אמרו גורמים רשמיים.

הפיצוץ התרחש בשעת בוקר מוקדמת בעיירה בובנקארספל, כ-70 ק"מ צפונית לבירה אמסטרדם, שנגרם על ידי גליל מתכת שנותר מחוץ לבניין בכוונה על ידי אלמוני, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית FAP, שציטטה את המשטרה המקומית, איש לא נפגע.

האירוע מתרחש מספר שבועות לאחר שמרכז בדיקות נוסף נשרף במהלך הפרות סדר אלימות ברחבי הולנד נגד העוצר. "המשטרה הוזעקה בשעה 6:55 על ידי מאבטח ממרכז ניסויי הקורונה שסיפר כי אירע פיצוץ, הוא שמע מכה חזקה ואז ראה שכמה חלונות בבניין התנפצו" כך נכתב בהודעת המשטרה. עוד נמסר כי "מחוץ לבניין נמצא גליל מתכת שהתפוצץ, איש לא נפגע באירוע".

דובר המשטרה מנו הרטנברג אמר כי נראה כי הפיצוץ מכוון, "לא ייתכן שזה היה במקרה, החפץ הונח שם והתפוצץ ליד חזית מרכז הבדיקה", אמר הרטנברג לסוכנות הידיעות הצרפתית. "אנחנו לא שוללים שום דבר ולא יכולים לומר שום דבר על המניע, חקירה בעיצומה". הוא הוסיף: "זה היה חפץ מתכתי איפשהו בין צינור למיכל."

שר הבריאות הוגו דה ג'ונגן גינה את הפיגוע ואמר כי רשויות הבריאות הציבוריות "המומות מאוד". הוא אמר כי "כבר למעלה משנה אנו מסתמכים מאד על אנשי הרפואה שנמצאים בקו החזית של המלחמה בקורונה, ואז זה מגיע זה מטורף" כך כתב שר הבריאות בטוויטר.

הולנד דיווחה על יותר ממיליון מקרי נגיף הקורונה מאז תחילת המגיפה ומעל 15,000 מקרי מוות.

הולנד פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד