י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אירוע הדריסה בירושלים

לפנות בוקר: 12 עצורים בחשד לתקיפת הנהג • צפו

ימים ספורים אחרי תקיפתו הברוטאלית של נהג ההסעות איברהים חמד ברחוב החומה השלישית בבירה, שגרמה לדריסתו למוות של איתמר בן אבו ז"ל, פשטה המשטרה הלילה על בתיהם של 12 חשודים המעורבים בתקרית | מהמשטרה נמסר כי היא תדאג למיצוי הדין עם המעורבים

לפנות בוקר: 12 עצורים בחשד לתקיפת הנהג • צפו
העצורים הלילה צילום: מתוך הסרטון

פחות משבוע לאחר ניסיון תקיפת נהג ההסעות איברהים חמד בירושלים, במהלכו נדרס למוות איתמר בן אבו זכרונו לברכה, המשטרה עצרה לפנות בוקר 12 חשודים בחשד שהיו מעורבים במהומות שאירעו ברחוב החומה השלישית פינת שבטי ישראל.

הלילה ולפנות בוקר, פשטו עשרות שוטרים על בתיהם של החשודים המעורבים. הם חשודים גם במקרי אלימות והפרות סדר נוספים במהלך החודשים האחרונים. בהמשך הודיעה המשטרה כי עצרה שני חשודים נוספים, כך שמספר העצורים עלה ל-14.

במשטרה מציינים כי שניים מהחשודים שנעצרו לפנות בוקר, מעורבים על פי החשד בתקיפת אמבולנס מד"א בתחילת השבוע בעת שהוביל יולדת שנשקפה לה סכנה אל בית החולים, החשודים תקפו את רכב החירום וגרמו לו נזק.

מהמשטרה נמסר כי במסגרת חקירת אירוע דריסת אדם שארעה ביום ראשון בשעות הערב ברחוב החומה השלישית בירושלים והפרות הסדר האלימות שקדמו לכך, תוך פעולות חקירה סמויה שביצעה המשטרה לרבות הפעלת אמצעים שונים, פשטו לפנות בוקר שוטרים ולוחמי יס"מ ומג"ב על בתיהם של חשודים במעורבות באירועים אלו ונעצרו 12 חשודים, מתוכם 5 קטינים, שהועברו לחקירה.

"משטרת ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה אל מול כל גורם שהיה מעורב באירועי האלימות במהלך חג הפורים שהביאו לפגיעה בנפש ובחיי אדם, ותדאג למיצוי הדין עם המעורבים", נמסר מהמהשטרה.

בהמשך היום, ובהתאם לממצאי חקירתם, יובאו מי מהחשודים לדיון הארכת מעצר בבית המשפט. במשטרה מציינים כי חקירת המשטרה נמשכת במטרה להגיע אל נוספים אשר נטלו חלק באירועי אלימות מעין אלו.

כזכור, ביום שלישי שוחרר חמד ממעצר, זאת למרות שיום קודם בית המשפט האריך את מעצרו בשלושה ימים. חמד טען בחקירותיו כי צעירים ניסו לבצע בו לינץ' בגלל היותו ערבי, ובמהלך ניסיון ההימלטות הוא דרס למוות את בן אבו ז"ל.

"כואב לי הלב על מותו של בן אבו", אמר חמד מייד לאחר ששוחרר. המשטרה סיימה הערב את חקירתו ועל כןהוא שוחרר. הוא המשיך לטעון גם היום בחקירתו כי לא התכוון כלל לדרוס אף אחד, אלא נבהל מההמון שתקףאותו.

 

מוקדם יותר דווח ב'חדשות 12', כי הפרקליטות החליטה שלא לבקש להאריך שוב את מעצרו של הנהג, ולשחררו. לפי הדיווח, מסתמן כי לא יוגש נגדו כתב אישום. במהלך הדיון אמש בבית המשפט הודה נציגהמשטרה כי חמד נקלע למהומה, והייתה התנפלות על רכבו, אך יחד עם זאת הדגישו במשטרה כי הוא נמלטמהזירה לאחר הדריסה.

כזכור, האירוע התרחש ביום ראשון, שושן פורים ברחוב החומה השלישית פינת שבטי ישראל בירושלים. קדמהלתאונה הפרת סדר במהלכה עשרות נערי שוליים יידו אבנים ותקפו נהגים שחלפו באזור ונחשדו כערבים. נהגההסעות, איברהים חמד, שהיה מעורב בתאונה נמלט ונתפס לאחר זמן קצר. מייד לאחר מכן הודיעה המשטרהכי פתחה בחקירה. על פי תיעוד מהזירה, נהג ההסעות הותקף ונעשה ניסיון לגרום נזק לרכבו.

חמד עצמו טען במהלך הדיון להארכת מעצרו כי הותקף על ידי עשרות בני אדם וניסה להימלט לפני שייפגע. לטענתו, לא הייתה לו כל כוונה לפגוע באיש. "במקום לבוא לבית המשפט עם חשודים להארכת מעצר, אנחנו מגיעים לביתהמשפט כדי להאריך את מעצרו של הקורבן", אמר עורך דינו. "אדם שהגיע למקום עבודתו ועבר לינץ' מטורף".

 

 

 

דריסה משטרת ישראל גל מעצרים החומה השלישית פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד