י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סדרי עדיפויות

דאגה לחלשים זה אנחנו !!!! // דעה

20 יום לבחירות: הפעיל החברתי אברשה אוחיון עושה סדר בדרישות המפלגות השונות בהסכמים הקואליציונים ומסכם "זוהי המפלגה היחידה "שהאלקטורט שלה הוא המצע שלה- דאגה לשכבות מוחלשות" | דעה

דאגה לחלשים זה אנחנו !!!! // דעה
ילדים עניים במצוקה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

זהו. הקמפיין התחיל, עוד רגע בחירות, וזהו הזמן הנכון ביותר לחדד הבדלים.

אני מתראיין לא מעט, באמצעי תקשורת מגוונים, ותמיד בצמוד לשמי מצרפים את התיאור ״פעיל חברתי״.

אני קודם כל פעיל חברתי, ורק אחר כך פעיל ש״ס, אבל ביננו הסדר הכרונולוגי לא משנה מידי.

מפלגת שס הינה אוסף של כ- 400 אלף ״בוחרים חברתיים״ אשר כל אחד באופן אישי הינו פעיל חברתי, המצליחים לשלוח 9 נציגים חברתיים לכנסת שאינה חברתית.

במצב הנוכחי הרי אין שום מפלגה חברתית בגוש הימין, יש מפלגות הדואגות לשכבות שונות, מוועדי עובדים חזקים בליכוד, דרך פעילי התיישבות בימינה, עובר דרך הציונות הדתית שדואגת למלח הארץ הבינשים, ויהדות התורה שדואגת לעסקניה.

המפלגה היחידה, שהאלקטורט שלה הוא המצע שלה- דאגה לשכבות מוחלשות, היא ש״ס.

מצביעי ימינה יקבלו דאגה לארץ ישראל השלימה, בוחרי יהדות התורה יקבלו דאגה לעסקנים, בוחרי הציונות הדתית יקבלו דאגה למימסד של ישיבות של החרדלי״ם, אולם את הדאגה לשכבות המוחלשות, סדר יום חברתי הרואה את חלקיה החלשים של החברה בישראל תמצאו רק במצע של ש״ס!.

אין מפלגה בכל הקשת הפוליטית בישראל אשר חרטה על דגלה ערכים סוציאליים כמו תנועת ש״ס.

לדבר על רעיונות בלי דוגמאות זה לברוח, לכך אציין דוגמה אחת קטנה משקפת. לפני הקמת ממשלה נחתמים הסכמים קואליציונים. במסגרת ההסכמים מתחייבות השותפות הקואלציוניות לקדם אג׳נדות אותן הבטיחו לבוחריהן והכלי של כל אחת מהמפלגות הינו ״כספים קואליציונים״.

כותב השורות: אבישלום אברשה אוחיון

הבה נצלול לדרישות מפלגות הקואליציות בחומש האחרון דרכן נטיב להבין את סדר העדיפויות האמיתי של כל מפלגה (נתוני האמת ולא סיסמאות בחירות).

מפלגת ימינה על גלגוליה דורשת הסדרת ישובים שאינם מוסדרים בהתיישבות. יהדות התורה דורשת כספים למוסדות התורה ואילו בצלאל סמוטריץ׳ דרש בזמנו תקצוב ל״גרעינים תורניים״.

לעומתן, שס דרשה: תקצוב לפריפריה, לנגב, לגליל, לפריפריה החברתית, לעיירות הפיתוח, כאשר רק בימים האחרונים דאג הרב אריה דרעי ל-700,000,000 מיליון ש״ח לרכישת מוצרי מזון עבור משפחות מעוטי יכולת. למי? לאברכים?! לא רק! למובטלים?! לא רק! לכל משפחה מעוטת יכולת בכל מגזר. ללא הבדל צבע, מוצא, ולמי בחרת.

ת׳אמת ש״ס באופן מסורתי היא מפלגה שדואגת למגוון אוכלוסיות אשא לעולם לא יצביעו עבורה בקלפי, מדוע? התשובה היא כי ש״ס אינה מפלגה. מפלגה היא מילה, ששורשה מפילוג. ש״ס היא תנועה, כשהמים זורמים אי אפשר להפריד ביניהם- הם בתנועה. וזוהי ש״ס אשר חרטה על דגלה את הדאגה אינסופית לשכבות המוחלשות (לא חלשות חלילה, הכי חזקות שיש, רק שהממסד דואג להחלישן במכוון באמצעות קיפוח מתמשך), וכל הזמן דאגה. זו התנועה, לא עוצרים לנוח, לקחת אוויר,לנופש קמעא, אין לנו את הפריווילגייה הזו, אצלינו 24/7 דאגה למוחלשים.

אצלנו דאגה למוחלשים זו מסורת. אולם בד בבד עם הדאגה לחלשים שס מתייחדת עוד יותר בדאגה לעולם התורה, לחינוך ילדי ישראל ולשמירת הזהות היהודית של מדינת ישראל.

אני הקטן, שינקתי את הערצה לתלמידי חכמים יראי השם, ואת הערצה לאברכים בני התורה, מעטרת ראשינו מרן הרב עובדיה יוסף זי"ע, אשר הורה בכל עת לראש התנועה לדאוג לאברכים עד כלות, מתוך ידיעה כי האברכים בני התורה הינם ה"סיירת" של מדינת ישראל, הדאגה לצרכיהם היא חסרת גבול, כאשר עם דאגה לעולם התורה תמשיך שס לדאוג גם לאנשים ״פשוטים״-כמוני, מהפריפריה, מהסיבה הפשוטה שדאגה לחלשים זה בדנ"א של המפלגה

בחירות 2021 תנועת ש"ס שכבות חלשות מפלגת ימינה יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד