י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תחושות אשמה"

מנהל בית החולים: 100% מהחולים הקשים - לא התחסנו

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי במרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו: "100% מתוך המטופלים במצב קשה במחלקת קורונה בבי"ח לניאדו לא התחסנו, מדובר על 17 מטופלים, מתוכם 6 מונשמים"

מנהל בית החולים: 100% מהחולים הקשים - לא התחסנו
מחלקת קורונה בלניאדו צילום: דוברות בית החולים

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי במרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו יוצא שוב בקריאה לציבור להתחסן כנגד וירוס הקורונה.

מחלקת הקורונה בלניאדו, שצברה במהלך השנה שחלפה, נסיון עצום בטיפול בחולי קורונה –קיבלה בימים האחרונים מטופלים שממוצע הגילאים שלהם נמוך - בין 45-51. לפי הנתונים, מתוך 31 מטופלים השוהים במחלקה, 17 במצב קשה, מתוכם 6 מונשמים.

הנתון שמדאיג באופן מיוחד את פרופ' שמעוני הוא נתון ההתחסנות, והוא מסביר: "100% מהמטופלים במצב קשה במחלקת קורונה בלניאדו, הינם מטופלים שלא התחסנו, או שלא השלימו את מנת החיסון השניה".

פרופ' שמעוני\\קרדיט: דוברות לניאדו

לדברי הפרופ', "מדובר על מטופלים בגילאים שונים, כולל מטופלים צעירים. אני סבור כי אי התחסנות הינה סכנת חיים של ממש, במיוחד במצב הנוכחי בו נפתחים בתי הספר, העסקים ומוסדות התרבות".

שמעוני מוסיף: "אני פוגש את המשפחות ביום שאחרי האשפוז והדיאגנוזה הראשונית, הלב נקרע. המשפחות מרגישות תחושת אשמה כבדה על כך שלא התעקשו שיקיריהן יתחסנו ומהר".

לדבריו, "אינני יודע באיזה מילים נוספות אפשר להתבטא כדי להביא למצב בו כל מי שיוכל להתחסן יעשה זאת".

שמעוני מסיים באזהרה: "אף אחד מאיתנו לא רוצה למצוא את עצמו עומד בפתח מחלקת קורונה כשבן משפחתו נמצא בפנים, מפרפר בין חיים למוות, אפשר למנוע את זה! אל תשחקו בחיי יקיריכם!".

חיסון לקורונה בית חולים לניאדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד