כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
יש ממשלה לנתניהו

סקר דיירקט פולס: גוש הימין זוכה ב-62 מנדטים; בנט עוקף את סער

מסקר של מכון הסקרים דיירקט פולס עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, לראש הממשלה נתניהו הייתה האפשרות להקים ממשלת ימין צרה עם נפתלי בנט. ההפתעה בסקר: לראשונה מאז סער הכריז על ריצתו, הוא מפסיד לנפתלי בנט שחולף על פניו במספר המנדטים | כל הפרטים

סקר דיירקט פולס: גוש הימין זוכה ב-62 מנדטים; בנט עוקף את סער
נפתלי בנט/גדעון סער/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד 19 ימים בלבד יתקיימו הבחירות לכנסת ה-24, והשפעתה של פסיקת הבג"ץ בנושא הגיורים כבר ניכרת בשטח. ובינתיים, גדעון סער ממשיך בצניחה החופשית, ויש עתיד נשארת יציבה.

לפי סקר 'דיירקט פולס' שמתפרסם היום (חמישי), מפלגת השלטון- הליכוד, היא המפלגה הגדולה בישראל עם 29 מנדטים, אך עדיין לא מצלחה לחצות את מחסום ה-30 מנדטים.

במקום השני נשארת יציבה 'יש עתיד' של יאיר לפיד שמקבלת בסקר 18 מנדטים. הדרמה האמיתית מתרחשת בימין כאשר לראשונה מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט עוקפת את מפלגתו של סער וזוכה בסקר ב-13 מנדטים, ככל הנראה חלקם בעקבות פסיקת הבג"ץ בנושא הגיורים.

מפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער ממשיכה בצניחה החופשית ומקבלת 11 מנדטים - הכי קצת שחזו לה עד היום בסקרים. מפלגת 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן נהנית גם היא מפסיקת הבג"ץ ומזנקת ל-9 מנדטים.

הגוש החרדי נחלש במנדט, כשסיעת ש"ס מקבלת שמונה מנדטים ומפלגת 'יהדות התורה' מקבלת 7 מנדטים. 'הרשימה המשותפת' נחלשת אף היא ומקבלת 8 מנדטים.

מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי מקבלת 6 מנדטים, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ ממשיכה במגמת ההתחזקות ומקבלת 6 מנדטים, ומפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ’ נשארת יציבה עם 5 מנדטים.

לא עוברות את אחוז החסימה: רע”מ של מנסור עבאס עם 2.9%, מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 2.1% והמפלגה הכלכלית של ירון זליכה עם 1.9%.

מכון הסקרים דיירקט פולס נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד