כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סערת הגיורים הרפורמים

זקן הפוסקים: חובה על כל אחד לקרוע לבבו

בשיעורו השבועי של זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך הוא התייחס לפסיקה השערורייתית של הבג"ץ להכיר בגיורים הרפורמים, ואמר כי "חובה על כל אחד לקרוע לבבו, ובפרט שהפירצות בתחום הגירות קיימות שנים רבות" | חלילה לנו להעלים עין

זקן הפוסקים: חובה על כל אחד לקרוע לבבו
הגר"מ שטרנבוך צילום: באדיבות המצלם

זקן הפוסקים הגאון רבי משה שטרנבוך, התייחס לפסיקת בג"ץ המתירה נישואים רפורמים שלא על פי התורה, "השבוע קבעו שופטי ערכאותיהם (בג"ץ), שיכירו עפ"י חוקותיהם בגויים שעברו 'גיור רפורמי' או 'גיור קונסרבטיבי' כיהודים גמורים, וידוע ש'גיורים' אלו אין להם שום משמעות ותוקף עפ"י הלכה, וזהו זיוף של הרפורמים כשאר זיופיהם בענייני הדת". כך אמר הגר"מ בשיעורו השבועי.

"אין לך חילול ה' כמוהו שבנחלת ה' מחוקקים הפושעים 'חוק' לקבל המוני גויים כיהודים, ולבוללם בתוך עם ה' בארץ הקודש, ומה עוד שמחללים שם שמים להכיר ברפורמים כאילו הם חלק בתוך דת ישראל, [וכביכול הם משורש 'בית הלל' המקילים".

לדבריו, "חלילה לנו להעלים עין ולומר "שלום עלי נפשי", אלא חובתינו להצטער ולהזדעזע ממש מחילול השם". חובה על כל אחד לקרוע לבבו על צער השכינה בשעה זו שהפושעים עושים ליצנות מהתורה הקדושה, וכבר כתב השל"ה הקדוש (מסכת שבועות ח”א כט ע”ב) שאם היינו משיגים חלק אחד מאלף מצער השכינה לא היינו יכולים להכניס בליבנו שום שמחה".

"האמת היא שזה כבר שנים רבות שפרצו כאן פרצות רבות בענייני גירות, שהעלו כאן לארץ ישראל אלפי אלפי גויים מרוסיה וחבאש ועוד מקומות, ועירבו גויים בכרם בית ה', וכמו כן גם הכשירו גיורים צבאיים או נישואין אזרחיים מחו"ל ועוד כמה פירצות שלא עפ"י דין תורה, אמנם כעת הוסיפו חטא על פשע לקבל את גירות הרפורמים ודומיהם".     

"גם בזמנים הקשים ביותר בתנ"ך, שמרו על הייסורים ולא הניחו לגויים לטמא אותנו, ובעוונותינו הרבים הגענו למצב נורא וגרוע יותר מהזמנים הקשים ביותר בתנ"ך, וראוי לפעול עכשיו בכל האמצעים לשמירת הייחוס". כך זקן הפוסקים.

 

הרב משה שטרנבוך בג"ץ רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד