כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לא קיבל את המינוי

בכיר המוסד תוקף: ניהול כושל בקורונה ובגרעין

סגן ראש המוסד לשעבר א', שהפסיד לד' מהמוסד על הקרב לראשות הארגון היוקרתי. העניק ראיון נרחב ל'ידיעות אחרונות', ותקף בחריפות את ההתנהלות המדינה מול האיום האיראני והשווה אותה לטיפול בקורונה | ואיך הגיב השר מהליכוד לכתבה

בכיר המוסד תוקף: ניהול כושל בקורונה ובגרעין
pixabay

א' מהמוסד טיפס במהלך 34 שנות שירותיו במוסד על אגף הלוחמים היוקרתי 'קיסריה' של המוסד. בתקופה האחרונה ניטש בינו לבין ד', אף הוא מהמוסד, קרב על ראשות הארגון האקסקלוסיבי. ד' ניצח בקרב וא' פרש לפני כחודש מהארגון.

מחר (שישי) צפוי להתפרסם ב'ידיעות אחרונות' ראיון נרחב עם א', בראיון פורש בכיר המוסד לשעבר את משנתו על ההתנהלות בישראל בכלל, והאיום האירני בפרט. וההשוואה לנגיף קורונה המשתולל.

במהלך הראיון התייחס א' להסכם עם איראן, הסכם אליו חותר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לחזור: "תשווה בין הקורונה לטיפול בגרעין האיראני. כאשר אתה מסתכל על מה קרה מאז שישראל דחפה לביטול הסכם הגרעין, על כמויות האורניום שאיראן צברה מאז, ההתפשטות האזורית שלה, זה גרוע. אבל איך היו המבצעים שביצענו בדרך? היו מדהימים. אותו דבר עושים עם הקורונה. עוד מעט 6,000 קורבנות, אבל איך היה מבצע החיסונים. גדול, לא? זו איננה הצלחה".

לדבריו פרישת נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מההסכם עם איראן הייתה יעד ישראלי גלוי וסמוי שהמוסד "מימש בו את הדירקטיבה של הדרג המדיני" כלשונו. "ברור שאם מצליחים להוציא את האמריקאים החוצה מההסכם, הוא ייפול עד שייגמר סופית. נערכנו בהתאם, התחלנו במהלכים, הארכיון היה אחד מהם".

עם זאת הוסיף: "אם אני מסתכל היום, במארס 2021, אז יש לנו מצב שבו יש העשרת אורניום בפורדו, יש עבודה בקשאן, יש עבודה בנתנז, הם צברו 2.5 טונות אורניום מועשר, ועכשיו גם הצנטריפוגות המתקדמות. אנחנו עם ממשל דמוקרטי, מצבנו היום יותר גרוע ביחס למצב בעת הסכם הגרעין. הם לא עצרו לשנייה את ההתפשטות האזורית שלהם, הם מייצרים טילים. הדיל שעשינו הוא לא טוב. חזרנו לאותו מקום".

"לטעמי, ישראל מתפשרת בשנתיים האחרונות על הגרעין כי אתה רוצה להשיג הכל, ובינתיים הם צוברים חומר בקיע" סיכם א' והוסיף: "יש לי ביקורת שהמערכת לא משמרת מספיק בשנים האחרונות את הדעה העצמאית שלה".

השר אופיר ‎אקוניס מ'הליכוד', התייחס היום לביקורת של סגן ראש המוסד הפורש במשדר 'בחירות אישיות' בשיתוף רדיו 103FM ואתר 'וואלה' ואמר: "אני מאוד אוהב את הכתבות עם הפורשים. אני תמיד שואל, אם זה היה כל כך גרוע למה לא הנחתם מכתב התפטרות? אם הקטסטרופה כל כך גדולה, אתה שותף לה. הלשעברים לא מרשימים אותי". ‎

מוסד קיסריה איראן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד