י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המשטרה מגבירה נוכחות

צרפת: חמוש בסכין ניסה להיכנס לבית הספר היהודי

המשטרה בעיר מרסיי בצרפת עצרה אדם חמוש בסכין שניסה להיכנס לבית ספר יהודי | במהלך כל האירוע התלמידים היו סגורים בכיתות. המשטרה חיזקה את נוכחותה בקרבת מוסדות היהודיים בעיר

צרפת: חמוש בסכין ניסה להיכנס לבית הספר היהודי
רויטרס

כלי תקשורת בצרפת מדווחים כי אדם חמוש בסכין ניסה להיכנס היום (שישי) ב-08:15 בבוקר לבית הספר היהודי "יבנה" בעיר מרסיי בדרום צרפת.

לאחר שאנשי הביטחון של המוסד לא נתנו לו להיכנס, הוא ניסה להגיע לאחד המרכולים הכשרים בקרבת מקום. בסופו של דבר, אנשי הביטחון הצליחו להשתלט עליו. אין נפגעים. במהלך כל האירוע התלמידים היו סגורים בכיתות. המשטרה חיזקה את נוכחותה בקרבת מוסדות היהודיים בעיר.

התקשורת הצרפתית דיווחה כי "אדם, מצויד בסכין, ניסה להיכנס לבית הספר יבנה, ברובע ה-13 של מארסיי ביום שישי. אחד המאבטחים הכריע אותו". עוד דווח, כי מפקד משטרת מרסיי, שהגיע למקום, נתן הוראה להציב שוטרים מול בית הספר יבנה ולתגבר מיד את האזור במיוחד באתרי הקהילה היהודית האחרים.

הגבר שנעצר הוא בשנות השישים לחייו, הוא יצא מרכבו עם סכין ביד. לאחר מכן הוא הלך למאפייה כשרה הממוקמת ליד בית הספר, שם היו תלמידים מבית הספר היהודי יבנה, שנמצא במרחק נגיעה מהמאפייה.

המקרה הנוכחי מצטרף למקרה נוסף שאירע בספטמבר 2014, כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', 

מרסיי: ניסיון פיגוע בבית ספר יהודי

אז גבר חמוש באקדח הגיע לשערי בית הספר היהודי 'גן עמי' כיוון את אקדחו לעבר בית הספר וצעק "אני אהרוג את כולכם, אנחנו מסוגלים ליותר ממה שאתם חושבים". המקרה אירע בבית ספר 'גן עמי' הממוקם ברובע שש בעיר מרסיי כאשר לקראת השעה בו מסיימים אלף התלמידים היהודיים את לימודיהם.

למזלם של התלמידים, עדיין שהו התלמידים בכיתותיהם. מנהל בית הספר מיהר להורות לילדים ולצוות להסתגר בכיתות, תוך שהמנהל מזעיק את המשטרה. עד בוא המשטרה, הצליח המנהל והצוות להבריח את הילדים מהבנין דרך דלת אחורית. המשטרה הגיעה למקום בכוחות מתוגברים והצליחה ללכוד את החשוד.

סכין מרסיי צרפת יהודים באירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד