י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לרגל יום השנה לטבח

ניו זילנד: שניים נעצרו לאחר שאיימו לפוצץ מסגדים בקרייסטצ'רץ

ב-15 במרץ לפני שנתיים אירע טבח נוראי במסגד בניו זילנד, בימים האחרונים משטרת ניו זילנד עצרה שניים שתכננו לבצע טבח דומה ביום השנה לטבח שגבה את חייהם של עשרות אנשים

ניו זילנד: שניים נעצרו לאחר שאיימו לפוצץ מסגדים בקרייסטצ'רץ
מוסלמי במסגד, אילוסטרציה צילום: pixabay

התקשורת בניו זילנד מדווחת כי שני גברים נעצרו לאחר שאיימו לבצע פיגוע במסגד ביום השנה לטבח בקרייסטצ'רץ, גבר בן 27 פרסם סדרת פוסטים המאיימים על פיגוע במרכז האסלאמי לינווד, ומסגד אל נור בקרייסטצ'רץ, ניו זילנד.

הוא הואשם באיום בהריגה אך המשטרה שוקלת אישומים נוספים, ואילו הגבר השני שוחרר ללא כתב אישום. על פי החשד, המתקפה תוכננה ל-15 במרץ יום השנה השני לתקיפה הנוראית של המחבל האוסטרלי ברנטון טאראנט, שירה והרג 51 בני אדם בשני מסגדים בעיר בשנת 2019.

מהמשטרה נמסר כי המעצרים היו בעקבות דיווחים שהגיעו אליהם מאנשים מודאגים בציבור בעקבות סדרת פוסטים ב-4chan פלטפורמה של הודעות אנונימיות אליו מגיעים קיצונים מהימין הקיצוני.

ביום ראשון בערב, מישהו פרסם פוסט שהיה דומה להחריד לזה ששימש את המחבל האוסטרלי לפני שנתיים. על פי ההודעות, הם תכננו לפעול ב-15 במרץ על ידי תקיפת שני מסגדים מרחוק באמצעות מכוניות תופת. הם גם אמרו כי ההפצצה תועבר בשידור חי - בדיוק כמו הטבח בשנת 2019, כאשר פייסבוק שימשה לשידור החי של הפיגוע.

המשטרה ביקרה במסגדים כדי לחפש פצצות אך לא מצאה דבר, אך היא לא דיווחה אם נחשף דבר לאחר שפשטו על שני נכסים בקרייסטצ'רץ ביום חמישי. טאראנט, הרוצח בן ה-30, נכלא בשנת 2020 ללא אפשרות שחרור. הוא הודה ב-51 אישומים ברצח, 40 אישומים בניסיון רצח ואישום אחד בביצוע פעולת טרור.

ניו זילנד פיגוע מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד