י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גובר המתח במפרץ

כוחות הביטחון באיראן: סיכלנו חטיפת מטוס אזרחי

דיווח באיראן על מזימה לחטוף מטוס של חברת 'איראן אייר' שהטיס 100 נוסעים מהעיר אהוואז למשהד. החטיפה סוכלה לדבריהם, על ידי כוחות הביטחון האיראניים

כוחות הביטחון באיראן: סיכלנו חטיפת מטוס אזרחי
מטוס בהמראה. אילוסטרציה צילום: P

סוכל ניסיון חטיפת מטוס 'איראן אייר' שהטיס 100 נוסעים מאהוואז למשאד. מבצע הסיכול בוצע לדברי איראן על ידי חיל משמרות המהפכה של כוחות הצבא האיראניים. סוכנות הידיעות האיראנית (IRNA) מסרה כי המטוס ביצע נחיתת חירום בשדה התעופה איצפהאן והחוטף נעצר.

על פי הדיווחים מאיראן, החוטף לכאורה תכנן לחטוף את המטוס ולהנחיתו על 'החוף הדרומי של המפרץ הפרסי'. תיאור זה יכול לכלול את מדינות בחריין, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, שלוש מדינות שלאחרונה חוששות מאיראן לאור תוכנית הגרעין האיראנית.

לאחר הנחיתה התקיימו סידורים לטיסה חלופית. משמרות המהפכה בוחנים את תכנון החטיפה. לא נמסר לאיזו מדינה החוטף תכנן לחטוף את המטוס.

"עם נחיתת החירום של המטוס בשדה התעופה איצפהאן, החוטף נעצר וכי נוסעי המטוס טסו ליעדם בביטחון מלא בטיסה נוספת", כך צוטט בתקשורת המקומית גורם במחלקת הביטחון של האיראנים. לא דווח האם החוטף היה מצויד בנשק חם או קר.

על פי הדיווחים בתקשורת הזרה, טיסות פנים איראניות נושאות מאבטחים חמושים כדי לשבש כל ניסיון פיגוע או חטיפה. משמרות המהפכה השתלטו על אבטחת התעופה בשנות השמונים לאחר סדרת אירועים שבהן ארגוני אופוזיציה איראניים תפסו מטוסים בעקבות המהפכה האסלאמית של 1979.

איראן חטיפת מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד