י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
איש באמונתו יחיה

השופט קבע: המועצה הפרה את זכויות הנער החרדי

שופט ביהמ"ש העליון בבריטניה קבע כי מועצת העיר מנצ'סטר הפרה את זכויותיו של צעיר חרדי נכה שנשלח לשיקום במשך שלושה חודשים במוסד שבו לא יוכל לקיים את אורח חייו כראוי, כולל תפילות וכשרות | ההחלטה בעניין תינתן בימים הקרובים

השופט קבע: המועצה הפרה את זכויות הנער החרדי
אילוסטרציה צילום: pexels

שופט בית המשפט העליון בבריטניה קבע כי זכויות האדם של נער חרדי נכה הופרו על ידי מועצת העיר מנצ'סטר, לאחר שהוצע לו טיפול בבית מגורים לא יהודי.

משפחתו של הנער המתגורר בקהילה חרדית טענה כי הילד שלהם לא יוכל לקיים "חוקים תזונתיים כשרים" או "לשמור את השבת" או לקיים "חובות דתיות אחרות" במשך 12 השבועות שבהם ישהה הצעיר במקום המיוחד. כך מדווח Manchester Evening News.

על פי הדיווח, משפחתו של הצעיר החרדי קיוותה שהוא ישובץ בבית מגורים יהודי אורתודוקסי מתאים יותר בלונדון, כדי שהוא יוכל לקיים אורח חיים חרדי, אך מועצת העיר מנצ'סטר הכינה תכנית טיפול לילד בבית הטיפול בעיר, והודיעה שהם יאפשרו לו "לקיים את אמונתו ככל שניתן".

אולם השופט סטיבן דייוויס קבע כי החלטת המועצה לשלוח את הילד לכל 12 השבועות, כולל שבתות וחג הפסח הקרוב, היו בלתי חוקיות. השופט אמר כי אם הילד יהיה במעון במנצ'סטר, הוא לא יוכל "לקיים מצוות", ובכך יופרו זכויות האדם שלו ושל משפחתו ולא יהיה לו חופש דת.

במהלך הדיון התברר כי מועצת העיר מנצ'סטר כבר שלחה את הילד למקום שמתאים לו בלונדון בשנה שעברה. אך הפעם המועצה התנגדה שהוא ילך ללונדון, בטענה כי ההתנגדות לא נובעת מטעמי עלות, אלא כי כך "יהיה לילד קשר מוגבל בלבד עם משפחתו".

אך המשפחה התנגדה, לאחר שהמועצה התנגדה לאפשר למשגיח לפקח על כל אחת מארוחות הילד. על פי תוכנית הטיפול של המעון, המשגיח היה רשאי להשתתף רק כדי להכין את סעודות השבת. המועצה גם טענה כי הבאת המשגיח בכל סוף שבוע על מנת לעמוד בדרישות הדתיות יהיה "מטריד" עבור ילדים אחרים השוהים בבית. השופט דייוויס אמר כי אין שום ראיות לכך שנוכחות משגיח תשפיע על בריאותם של ילדים אחרים בבית. החלטה סופית תינתן בימים הקרובים.

ילד נכה מנצסטר זכויות אדם הפרת זכויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד