י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אש חיה על מפגינים

החונטה הצבאית במיאנמר שכרה את שירותיו של יועץ ישראלי

החונטה הצבאית במיאנמר שיורה כדורים חיים במפגינים שכרה את שירותיו של היועץ הישראלי ארי בן מנשה לצורך ביצוע פעולות שדלנות בקרב הממשל האמריקני וממשלות אחרות

החונטה הצבאית במיאנמר שכרה את שירותיו של יועץ ישראלי
רכב משוריין במיאנמר צילום: רשתות חברתיות מקומיות

על רקע הביקורת ההולכת וגוברת בעולם נגד ההפיכה הצבאית במדינה וההרג של מפגינים חפים מפשע, החונטה הצבאית במיאנמר שכרה את שירותיו של יועץ ישראלי, כך דווח ב-‎foreign Lobby.

‏על פי הדיווח, שר ההגנה של מיאנמר שכר את שרותיו של בן מנשה במטרה "לסייע להסביר את המצב האמיתי במדינה". משימתו: לבצע פעולות שדלנות בקונגרס ובממשל האמריקני, בקרב ממשלות ערב הסעודית, איחוד האמירויות, רוסיה וישראל ובארגונים בינלאומיים. בשיחת טלפון עם המגזין אישר בן מנשה את הפרטים.

יואב זהבי מכאן 11, מדווח כי בן מנשה, שייעץ בעבר לדמויות ולמשטרים מעוררי מחלקות – בהם המועצה הצבאית בסודן ונשיא זימבאואה לשעבר רוברט מוגאבה - ציין כי הוא מתכנן להציג את המשטר הצבאי במיאנמר כמשקל נגד להשפעה הגוברת לכאורה של סין במדינה לדבריו תחת המנהיגה הנבחרת אונג סן סו צ'י.

‏בבחירות שנערכו בחודש נובמבר, נבחרה אונג לכהונה שניה אך הודחה ונעצרה לאחר שבתחילת החודש שעבר הכריז הצבא כי אינו מקבל את תוצאות הבחירות. בשבועות האחרונים דווח כי עשרות מפגינים חפים מפשע נהרגו במהלך הניסיון של הצבא לדכא את מחאת הענק הפרו דמוקרטית במדינה.

בן מנשה, בן 69, נולד באיראן ועלה לישראל בשנות ה-60. הוא שירת ביחידת 8200 באמ"ן ואחר כך ביחידה האחראית על קשרי חוץ של אמ"ן. והוא התגלה כאחד שמנפח סיפורים בהם היה לכאורה מעורב. לפחות 50 מפגינים נהרגו מאז תחילת ההפגנות, ומועצת הביטחון של האו"ם תתכנס כדי לדון במצב. שוטרים וחיילים נראו יורים באש חיה לעבר מפגינים, המפגינים נשאו שלטים בעד הדמוקרטיה ובעד המנהיגה הכלואה, אנג סן סוצ'י.

סו לי, תושבת ינגון, סיפרה ל"ישראל היום": "העולם כולו רואה מה הצבא שלנו עושה לנו. הם יורים ללא אבחנה. כל מה שאנחנו רוצים זה את הממשלה שבחרנו בה ואת הזכות לחופש וריבונות בארצנו".

מיאנמר הפיכה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד