י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תמיכה למרות הנתק

נשיא ונצואלה הזמני: "מדורו הבריח אורניום לאיראן"

חואן גואידו, "הנשיא הזמני" של ונצואלה ומי שנכנס לכהן במקומו של הנשיא המודח ניקולס מדורו, סיפר  על אנשי הצבא שהבריחו לטהרן אורניום | "ישראל - תומכת חשובה במלחמה בדיקטטורה"

נשיא ונצואלה הזמני: "מדורו הבריח אורניום לאיראן"
ונצואלה צילום: איסאם רימאווי, פלאש 90

חואן גואידו, "הנשיא הזמני" של ונצואלה, סיפר בראיון לעורך חדשות החוץ של "ישראל היום" דמיאן פצ'טר כי: "זה ידוע בציבור שמספר אנשי צבא נעצרו לאחר שהבריחו אורניום מוונצואלה, ואנו סבורים שאיראן היא אחד היעדים העיקריים לכך".

גואידו דיבר גם על החשש שייעצר בידי משטר הנשיא הרשמי ניקולס מדורו, הזהיר מהחדירה האיראנית למדינה וגם העביר מסר לירושלים.

סביר מאוד להניח שהשיחה עם גואידו בן ה-37 התקיימה תחת מעקב של שירותי הביון המקומי, דבר שגרתי בחייו של האיש שהפך לדמות שמובילה את המאבק להחלפתו של מדורו ושל המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת שבראשה הוא עומד, המהווה מודל כושל נוסף של סוציאליזם פופוליסטי אשר שולט במדינה מאז שנת 1999.

כעת חושף גואידו ממשכנו בעיר הבירה קראקס כי: "שלטון מדורו הפך לתאגיד פשע, תוך יבוא של נפט מאיראן. מתקיימת כיום חקירה ראשונית הנוגעת להחזקת אורניום בוונצואלה ולגבי המדינות שאליהן החומר עשוי להגיע, יש מאגר גדול של אורניום בוונצואלה שמוברח מהמדינה בצורה כלשהי, באמצעים לא חוקיים".

כבר שנים שהמדינה הדרום-אמריקנית מקיימת יחסים קרובים עם איראן, תוך שמועות על שיתוף פעולה והצלבה עם מדינות שכנות בתחום הגרעין.

על תחילת החדירה האיראנית למדינה, גואידו אמר כי: "הדיקטטורה של מדורו נתנה לאיראן להיכנס. זה התחיל מכך שצ'אבס, נשיא ונצואלה לשעבר, ששלט במדינה במשך 14 שנים, החל להכניס למדינה חברות שהיו עליהן סנקציות מצד ארה"ב ומדינות נוספות".

כזכור, בינואר 2019 ראש הממשלה בנימין נתניהו הכיר בגואידו כמנהיג הרשמי של המדינה, וזו עמדתה הרשמית של מדינת ישראל עד היום.

מאז 2009, אין יחסים בילטרליים בין המדינות, זאת מכיוון שצ'אבס הכריז על ניתוק דיפלומטי עם ישראל בעקבות פעולות צה"ל ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן.

כיום גואידו אסיר תודה, ויש לו מסר לירושלים: "ממשלת ישראל היא תומכת דיפלומטית חשובה במלחמה נגד הדיקטטורה".

אורניום ניקולאס מדורו איראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד