י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל התגברות הוונדליזם

ההפגנות בבר-אילן: קריאה דרמטית של גורמי החינוך בעיר

תושבי השכונות מבהירים כי הם תומכים בעבודות שישפרו את ההגעה משכונה לשכונה ויפחיתו את הצפיפות באוטובוסים וכי הם מתנגדים להפגנות האלימות כנגד שדרוג התחבורה בעיר • גורמי חינוך מסתייגים ממעשי הוונדליזם המחללים שם שמיים, ופוגעים בנפש צעירנו ומחדדים את האיסור החמור של גדולי ישראל להשתתף בהפגנות אפילו באופן פאסיבי

ההפגנות בבר-אילן: קריאה דרמטית של גורמי החינוך בעיר
הפגנות בבירה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

תושבי שכונות הצפון מביעים שאט נפש מהמשך האלימות המאורגנת מצד גורמים קיצוניים נגד סלילת פסי הרכבת הקלה על ציר בר אילן בירושלים. בשבוע שעבר התגברו מעשי האלימות וההפרעות לעבודות שבסיומן יביאו שיפור דרמטי בתחבורה הציבורית לכלל תושבי ירושלים, עם השלמת הקו הירוק והכחול של הרכבת הקלה על ציר בר אילן.

גורמים בוועדי השכונות, רבנים ואישי ציבור התכנסו לאחר חג הפורים לישיבה מיוחדת על מנת לבדוק כיצד ניתן להרחיק מאזורי ההתפרעויות את בני ובנות הנוער, ולחדד את האיסור להשתתף, אף לא באופן פאסיבי בצפייה בלבד, בכל הפרעה לעבודות. הגורמים שסקרו את המצב סיפרו תחילה על המשך שיתוף הפעולה בין הרבנים, נציגי הציבור וקבלני העבודות, ולאחר מכן חידדו את החובה להישמע להוראות גדולי ישראל שאסרו באיסור חמור להשתתף בהפגנות אלו והביעו את כאבם נוכח החילול ה' שגורמים אותם גורמי שוליים תאבי פרעות.

במקביל, תושבי השכונות מבקשים להמשיך להביע את תמיכתם בעבודות הנחוצות למען עתיד האזור כולו, הן מבחינה רוחנית, והן מבחינה גשמית. העבודות יביאו לקיצור זמני הנסיעות בין השכונות בעיר, להפחתה משמעותית של בעיית הצפיפות הקשה בקווי האוטובוסים, ולשיפור משמעותי בכל הקשור לתנועה על הציר. כמו כן בסיומן, העבודות יגרמו להפחתה מיידית בזיהום האוויר בשכונות שבהן מתגוררים מבוגרים רבים.

מניתוח הצרכים התחבורתיים של תושבי העיר שנערך בחודש שעבר עולה, כי הקווים החדשים יחוללו מהפך היסטורי באפשריות ההתנידות בעיר. כך למשל, מניתוח הביקושים על ציר נווה יעקב – בר אילן שהתנועה בו כיום אורכת 40 דקות, ברכבת, המהירות תתקצר ביותר משליש, ותרד ל-20 דקות בלבד, בתדירות של 4 דקות בלבד. מבר אילן לגבעת שאול, הנסיעה באוטובוס אורכת 35 דקות. לפי הצפי, מהירות ההגעה תרד ל-7 דקות בלבד.

בהתחשב בכך שגם בפסגת זאב ושכונות נוספות בירושלים הולכות ומתחרדות, הבשורה היא גדולה הרבה יותר ותביא למהפך אדיר ביכולת להגיע מקצה אחד של העיר לקצה השני, תוך שרבים עשויים לוותר על שימוש ברכבתם הפרטי בשל היתרונות המובהקים של הרכבת, כמו בערים המתקדמות בעולם.

מהניתוח עולה כי 73 אלף תושבי אזור בר אילן החרדים יקבלו גישה לכל חלקי העיר באמצעות הרכבת הקלה. אבל לא רק בר אילן, אלא גם כל השכונות העוטפות, כמו שכונות גבעת שאול והר נוף שבהן מתגוררים למעלה מ-30 אלף תושבים, נווה יעקב ופסגת זאב שבהן מתגוררים כ-27 אלף חרדים, יזכו גם הן לגישה מהירה וקלה למרכז העיר ובין השכונות.

 

בר-אילן הפגנות תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד