כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"לא הגיוני"

חנויות כן הלוויות לא: איש הדת הקנדי זועם

ארכיבישוף קנדי יוצא נגד ההגבלות שמאפשרות יותר אנשים בחנות משקאות מאשר הלוויה בכנסייה | "לא הגיוני, הקתדרלה יכולה להכיל 1,500 איש"

חנויות כן הלוויות לא: איש הדת הקנדי זועם
ניידת משטרה בטורונטו צילום: רויטרס

במחוזות מסוימים באזור טורונטו שבקנדה התושבים ייכנסו החל ממחר ל"אזור האפור", מה שיביא את המקומות הללו לפתוח את העסקים, אך עם הגבלות. הארכיבישוף של טורונטו התבטא כנגד מה שהוא מכנה "הגבלות מתמשכות על התכנסויות דתיות" וכינה את ההחלטות "אי-שוויון שהולך וגובר בפני קהילות האמונה שלנו".

החל מהשעה 12:00 בצהריים יתאפשר לכל הקמעונאים, כולל קניונים, להיפתח מחדש עם הגבלת קיבולת של 25 אחוז. הפתיחה המחודשת תאפשר גם מפגשים דתיים גדולים יותר כמו חתונות והלוויות, והאישור ניתן מחמישה לעשרה אנשים לטקסים בתוך מבנה סגור, אך מעבר לכך עדיין לא אישרו.

במכתב שנשלח לקהילות ביום שישי האחרון, הקרדינל תומאס קולינס אמר כי "תוכנית הפתיחה המחודשת לא הוגנת, כינוסים דתיים מותרים רק 10 מתפללים בין אם הם יושבים, עומדים, ובין אם הם 100 או 1,000 איש".

עוד נכתב במכתב, כי משמעות הדבר היא כי על הלוויה שמתרחשת בקתדרלת סנט מייקל במרכז העיר בסוף השבוע הבא, יש הגבלה של 10 אנשים "בעוד שמעבר לפינה עשרות אנשים יכולים להיכנס לחנות המשקאות המקומית" או לזרום למרכז קניות הסמוך, כתב קולינס וציין כי ההסדר "לא הגיוני, הקתדרלה יכולה להכיל 1,500 איש".

"אני לא מאמין שנבחרי הציבור ואנשי הרפואה שלנו בבריאות מתכוונים במודע לדכא את חופש הדת; אני מבין שהם במצב קשה ביותר. עם זאת, אנו מבקשים להתייחס אלינו באופן שוויוני", כתב קולינס. "בימים האחרונים נהיה קשה יותר להאמין שזה קורה", אמר.

טורונטו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד