ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
לוכדים את הליכוד

ברית האחים? זה הכיוון אליו חותר יאיר לפיד

לפיד לא יתאבל אם תעלה האפשרות ההגיונית של ממשלת מרכז עם החרדים וללא אלו שהמליצו עליו לנשיא. זו הדרך היחידה, לשיתוף פעולה בין סער, בנט ולפיד | טור דעה 

ברית האחים? זה הכיוון אליו חותר יאיר לפיד
בנט/לפיד/נתניהו צילום: פלאש 90

לוכדים את הליכוד.

בשבועות האחרונים, אחת הדמויות המרכזיות של מערכת הבחירות הזו החל בתענית דיבור.

רבות הפרשנויות שטוענות שלפיד קיווה למרכז את הפוקוס על נתניהו, ובעצם לתת לנתניהו את המפתח על מנת למתג את מערכת הבחירות כמערכת בחירות אשר שרויה בתלות במאבק בין בנימין נתניהו ליאיר לפיד. דא עקא, בסופו של יום – לפיד לא מייחל יום-יום, שעה-שעה לתפקיד ראש הממשלה, אלא מייחל להחלפת שלטונו של נתניהו. ראינו זאת ב-2019, כשלפיד ויתר לגנץ, התוסס והחדש במערכה על המקום הראשון בכחול לבן.

ללפיד נוח מאוד שהציבור שיושב בבית מדי ערב וצופה בנעשה על המרקע יחשוב שהמלחמה העיקרית היא בין נתניהו ללפיד, מבלי שעשה משהו שהוכיח זאת. מבחינת לפיד, המצב יכול להיוותר כך גם בטווח של 13 ימים מהיום. כבכל ישורת אחרונה של מערכת בחירות, אפילו במקרה של לפיד – ראיונות בתקשורת הם חובה. משפט זה נכתב עקב ראיונו ביום ראשון האחרון בוועדת המשפיעים של חברת החדשות. לפיד נשאל מה קודם: ראשות הממשלה או הדחת נתניהו. "הדחת נתניהו", ענה לפיד בחדות. עוד באותה הוועדה אמר סמוטריץ' שרשימת 'הציונות הדתית' לא תלך, בניגוד לבנט ולסער, לשמאל.

זה מה שלפיד חשש ממנו, שאפשרות של ממשלת מרכז ללא נתניהו וסמוטריץ' מימין, וללא כל מפלגות השמאל מלבד 'יש עתיד' ו-'כחול לבן', אם תעבור (ע"פ הסקרים זה נראה מבטיח) תעלה לסדר היום הפוליטי. לפיד מעוניין להעלות לסדר היום את הקונסטלציה הנוחה לו: ממשלה עם 'ישראל ביתנו', 'העבודה', 'כחול לבן', 'מרצ' אם תעבור, 'תקווה חדשה' ו-'ימינה'.

ע"פ סקר של חדשות 12, ממשלה כזו עומדת על 63 מנדטים. התסריט הזה מופרך מאוד, אך לכך רוצה לפיד שחלק מהפוליטיקאים יאמינו. ביום שלאחר הבחירות, הוא יצטרך את אצבעותיהם של מיכאלי, ליברמן ושל הורביץ (אומר בזהירות, רק אם יעבור) כדי לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה.

בפועל, לפיד לא יתאבל אם תעלה האפשרות ההגיונית של ממשלת מרכז עם החרדים וללא אלו שהמליצו עליו לנשיא. זו הדרך היחידה, לשיתוף פעולה בין סער, בנט ולפיד. לא בכדי לפיד מנסה לתייג את גדעון ונפתלי כמי שיישבו בממשלה בתמיכת המשותפת. לפיד ינסה להישאר בקו הקמפיין השתקני, אך מנגד יתקוף את סער ובנט. בסופו של יום, שלושתם משחקים על מגרש דומה, כשלפיד מתחזק – סער נחלש ולהפך.

ברית האחים של 2013 עשויה עוד לחזור, מתחת לאף של הליכוד שמתעסק בהגעה לקידומת 3.

יאיר לפיד נועם כץ בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד