ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
לא ייעלם

היועץ חושש: "הנגיף יגרום לעשרות אלפי קורבנות מדי שנה"

הדעות בעולם הרפואה חלוקות באשר לשרידותו של נגיף הקורונה בחיינו. יש הסבורים כי נאלץ להתרגל מעתה לחיים חדשים לצד הקורונה, כולל חיסונים ומסכות ויש מי שסבורים כי בקרוב הוא ייעלם ואולי רק יתגמד | פרופסור בכיר בבריטניה מזהיר כי בהעדר חיסונים הקורונה תגבה מדי שנה אלפי קורבנות

היועץ חושש: "הנגיף יגרום לעשרות אלפי קורבנות מדי שנה"
מחלקת קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

פרופסור אנדרו הייוורד, אפידמיולוג של אוניברסיטת קולג' בלונדון, אמר כי חיסונים ימנעו מבריטניה לסבול מהתפרצות נוספת של 100,000 מקרי מוות כאשר הנגיף יחזור להכות.

לטענתו, מומחים חוששים כי נגיף הקורונה יכה בכל חורף וימשיך לגבות אלפי חיים מדי שנה. בינתיים מספר המתים היומיים מהנגיף צנח מאז תחילת שנת 2021, ובממוצע נרשמו פחות מ-200 קורבנות חדשים בכל יום בבריטניה.

דבריו של פרופסור הייוורד מגיעות לאחר שקצין הרפואה הראשי באנגליה פרופסור כריס וויטי טען שזה "מציאותי לחלוטין" כי עשרות אלפי בריטים נוספים עלולים למות מקורונה השנה.

קצין הרפואה הראשי אמר כי הנגיף 'ימצא' אנשים שלא חוסנו, או שעבורם החיסון לא עבד, הוא הוסיף כי אפילו שפעת גובה עד 20,000 חיי אדם בשנה קשה. אך פרופסור וויטי אמר כי היקף הגל הבא של המגיפה יהיה "לא דומה למה שראינו במהלך החורף הזה".

למעלה מ-80,000 איש מתו מאז שהגל השני החל בספטמבר האחרון. פרופסור וויטי טען כי חובה להביא להפסקה בין הקלה להקלה, מכיוון שזה נותן יותר זמן לתוכנית החיסונים לכסות מקומות נוספים, ואמר לחברי הפרלמנט שהוא "מייעץ בחום" שהם יישמרו לתוכנית הזהירה.

הוא הזהיר: "אם אנחנו נפתח מהר מדי, הרבה יותר אנשים ימותו, הרבה יותר אנשים יהיו בסכנה, אני חושב שקל מאוד לשכוח כמה מהר הדברים יכולים להפוך לרע אם אתה לא שומר על ההגבלות".

מנגד מדענים אחרים בבריטניה אומרים, כי בריטניה אולי לא תצטרך לחיות עם נגיף הקורונה בעתיד מכיוון שהחיסונים הנוכחיים מאד יעילים. רוב המדענים מסכימים שברגע שבריטניה תעבור את המגיפה, הקורונה תהפוך למחלה עונתית כמו בכל חורף, בדומה לשפעת.

הם אמרו כי הבריטים חייבים 'ללמוד לחיות עם הנגיף' ולחזות כי יצטרכו חיסונים חדשים מדי שנה בכדי להתמודד עם גרסאות הנגיף, אך פרופסור דווי סירהאר, יו"ר בריאות הציבור העולמית באוניברסיטת אדינבורו ויועץ לממשלת סקוטלנד, אמר כי החיסונים הנוכחיים כה מוצלחים עד כי הן עלולות לסלק את המחלה לרמות של חצבת.

קורונה חיסון לקורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד