ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
"אוכלים את 'הלוקשים'"

'הרשות השנייה' נגד אופירה וברקו: "קו שלילי ומגמתי"

בכל השנה בכלל ובפרט לקראת בחירות מהדקים ברשות השנייה את הפיקוח על התכנים השונים המוגשים לציבור בישראל על ידי כלי התקשורת השונים בישראל | בתקופה האחרונה מעוררת אחת התכניות ב'קשת 12' סערות על בסיס שבועי. ברשות השנייה הזהירו במכתב מיוחד

'הרשות השנייה' נגד אופירה וברקו: "קו שלילי ומגמתי"
אייל ברקוביץ' צילום: צילום מסך

בשבוע שעבר שיגרה יוליה שמאלוב ברקוביץ, יושבת ראש מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, מכתב למפעילת השידורים של 'קשת 12', במכתב ביקרה את התנהלות התכנית אופירה וברקו שמעוררת סערה לא פעם ולאחרונה נאמרו בה דברי ההסתה של ליברמן כלפי החרדים.

במכתב שפורסם ב'ערוץ 7' כתבה שמאלוב ברקוביץ': "מתלונות שהגיעו לרשות השנייה וכן מבדיקה שנערכה על ידה עולה חשש ממשי כי במסגרת התוכנית 'אופירה וברקוביץ' לא נשמרת ההקפדה על ההנחיות החלות ביחס לשידורים, ובפרט לעניין חובת האיזון והימנעות מהבעת דעות אישיות, ואף עולה החשש כי במסגרת התוכנית נערכת לעיתים תעמולת בחירות אסורה".

עוד הוסיפה: "לאור תלונות שהגיעו לרשות, הרשות בוחנת כבר מזה זמן את השידורים במסגרת התוכנית 'אופירה וברקוביץ', וכבר בעבר ניתן היה לזהות קו שלילי מגמתי ולא מאוזן לכאורה שננקט כביכול מצד שדרני התוכנית כנגד מפלגת הליכוד והעומד בראשה, כבוד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו".

"בדיקת התוכניות ששודרו לאחרונה מצביעה לכאורה על החמרה משמעותית בקו מגמתי זה, באופן הנחזה לחצות קווים אדומים והעלול לעלות כדי תעמולת בחירות אסורה", ציינה שמאלוב ברקוביץ' והדגישה כי מדובר ב-"רשימה חלקית בלבד ולא ממצה להתבטאויות של המראיינים המלמדות על פני הדברים על הבעת עמדה פוליטית ברורה כנגד צד מסוים במפה הפוליטית".

"באופן עקבי, הוצע בתוכניות האחרונות לשורה של מרואיינים לחתום על כתב התחייבות שלא יישבו בממשלה תחת נתניהו. גב' אסייג התייחסה במספר הזדמנויות לנתניהו בביטוי 'שקרן', וזאת לצד התבטאויות שליליות רבות נוספות, ולעיתים אף בוטות וצורמות, כלפי נתניהו במהלך התוכניות".

עוד הוסיפה היו"רית: "כך למשל בשיחה על מערכת היחסים של נתניהו עם הערבים הפנתה גב' אסייג שאלה ליושבים באולפן האם הם עדיין אוכלים את 'הלוקשים' (כך בלשונה) שלו".

"אלה כאמור דוגמאות ספורות מני רבות אחרות, המלמדות על הקו המגמתי שבו נוקטים שדרני התוכנית, ובפרט בתקופה האחרונה, אשר עלול לחצות את הגבול שבין הצגת שאלות לגיטימיות והבעת ביקורת או ניסיון להשיג ידיעה עיתונאית לבין הפרת ההנחיות והכללים החלים לגבי שידורים בתקופת בחירות בכלל ולגבי שידור תעמולת בחירות אסורה בפרט. נוכח הקרבה למועד הבחירות, הרשות השנייה תמשיך לקיים בקרה על התוכניות הצפויות לשידור עד למועד הבחירות", הוסיפה.

"מובן הדבר, כי מקום בו יימצא כי במסגרת התוכנית בוצעה תעמולת בחירות אסורה בניגוד להנחיות ו/או הופרו לכאורה הוראות החוק והכללים, הרשות השנייה תפעל בהתאם לסמכויות המוקנות לה בעניין זה", כתבה לסיכום.

אופירה וברקו אופירה אסייג הרשות השנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד