כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"היה לו אישור רפואי"

אטימות: חברת התעופה הורידה אוטיסט בן 4 שלא עטה מסכה

חברת 'ספיריט איירליינס' הורידה הורים וילד אוטיסט בן 4 מטיסה מלאס וגאס לדאלאס מכיוון שהילד בן הארבע לא עטה מסיכה למרות שהיה לו פתק של רופא הפוטר אותו | אימו של הילד: "מעולם לא חוויתי סוג כזה של אפליה"

אטימות: חברת התעופה הורידה אוטיסט בן 4 שלא עטה מסכה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת התעופה 'ספיריט איירליינס' ספגה אש על שהורידה ילד אוטיסט ואביו מטיסה מלאס וגאס לדאלאס מכיוון שבן הארבע לא עטה מסיכה.

הילד, העונה לשם קרטר קימבול, שאינו מדבר ולוקה באוטיזם, נשכב על הרצפה בבכי בשדה התעופה בלאס וגאס ביום שני בבוקר לאחר שהורד מהמטוס למרות שאמו אמרה שיש להם פתק מרופא הפוטר אותו מללבוש מסכה.

אמו של קרטר, קאלי קימבול, אמרה כי הם טסו בדרך הלוך עם הילד בחברה, ולא היו בעיות עם בנה אפילו שהוא לא לבש מסיכה בטיסה, קימבול סיפרה לערוץ THV11 כי בעלה ובנה עלו למטוס ביום שני והראו לצוות של חברת התעופה את התו הרפואי הפוטר את קרטר מפני עטיית מסכה.

לדבריה, בנה 'אובססיבי' למטוסים, אך בשל האוטיזם שלו הוא עוצר את נשימתו או מכאיב לעצמו אם מסיכה מונחת על פניו. "היה לו אישור רפואי מהרופא שלו לפיה הוא פטור מללבוש מסכות, כי בכל פעם שהוא חובש מסכה הוא עוצר את נשימתו או שהוא מתחיל להתחרפן הוא יפגע בעצמו" אמרה קימבול.

קימבול אמרה כי צוות הדיילים דחה את מצבו של בנה ואמר לבעלה שזה "לא נכות" ושהם יצטרכו לעזוב את המטוס אם הוא לא ילביש מסכה. "יש לו מוגבלות. זה מוגן על פי חוק הנכים האמריקני והם אמרו "לא", אוטיזם זה לא נכות. הוא צריך ללבוש מסכה או שהוא צריך לרדת מהמטוס" אמרה.

קימבול הוסיפה כי היא מבינה שחברת התעופה נוקטת באמצעי זהירות עקב נגיף הקורונה, אך אמרה כי התגובות היו מפלות לאדם עם מוגבלות. "להיות הורה לילד אוטיסט זה ממש קשה, ומעולם בחיים לא חוויתי סוג כזה של אפליה ממישהו" אמרה.

קרטר ואביו הצליחו להזמין טיסה נוספת עם 'אמריקן איירליינס' אחר הצהריים (שני) עם צוות תעופה שאפשר לילד לטוס ללא מסכה לאחר שראה את הוראת הרופא. אך המשפחה אמרה כי הם נאלצו לשלם 1,000 דולר נוספים עבור הטיסות החדשות, בעוד שהם לא יקבלו החזרים מ'ספיריט איירליינס'.

חברת התעופה 'ספיריט' אמרה ל"דיילי מייל" בהצהרה, כי חברת התעופה 'אוהדת' את הנוסעים עם מצבים רפואיים אך המדיניות הקיימת שלה אינה פוטרת אף אחד ללא קשר לאבחון. "אנו מזדהים עם משפחות בזמנים אלו הכוללים ימים עם מצבים רפואיים מסובכים. רוב חברות התעופה, כמו חברת ספיריט איירליינס החלו לדרוש כיסוי פנים בץמחודש מאי 2020, כאשר הפטור היחיד הוא אחד - לילדים מתחת לגיל שנתיים", נמסר בהודעת חברת התעופה.

עוד נאמר: "אנו מזכירים לאורחים את מדיניות כיסוי הפנים שלנו במהלך כל תהליך ההזמנה, ובהודאה מפורשת בתהליך הצ'ק-אין, המדיניות הקיימת שלנו אינה קובעת פטורים רפואיים, ללא קשר לאבחון".

ילדי אוטיסט חברת תעופה מסכה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד