כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
השוטר הושעה

'הפרוטוקולים של זקני ציון' נמצאו על שולחן במשטרת הקפיטול

שוטר שהשתתף בניסיון למנוע את המהומות בגבעת הקפיטול בינואר אחרון, הושעה מעבודתו בעקבות צילום שתיעד חומרים אנטישמיים בסמוך למקום עבודתו

'הפרוטוקולים של זקני ציון' נמצאו על שולחן במשטרת הקפיטול
המשטרה בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

שוטר במשטרת הקפיטול הושעה לאחר שנמצא בסמוך לאזור עבודתו עותק של הספר האנטישמי "הפרוטוקולים של זקני ציון", מסמך אנטישמי ידוע לשמצה.

השוטר שהיה חלק מהכוח שהיה בבנין הקפיטול במהלך המהומות ב-6 בינואר נמצא בחקירה "לאחר שהתגלה ביום ראשון חומר קריאה אנטישמי ליד אזור עבודתו," כך על פי 'הוושינגטון פוסט'.

זאק פיש, חבר קונגרס דמוקרטי מניו יורק, מצא את הדפים מהספר על שולחן של משטרת הקפיטול ביום ראשון בלילה. הוא שלח תמונה של המסמך ל'וושינגטון פוסט'.

"כשיצאתי אתמול ממשרדי גיליתי משהו שכיהודי החריד אותי", צייץ פיש ביום ראשון בלילה. "בעמדת הביטחון של משטרת הקפיטול בארצות הברית מישהו השאיר תעמולה אנטישמית נבזית גלויה לעין".

הפרוטוקולים הללו, שפורסמו לראשונה ברוסיה בתחילת המאה העשרים, הם אחד הדברים הכי אנטישמיים הנפוצים ביותר בכל הזמנים. בספר נטען כי יש קנוניה יהודית לשלוט בעולם. הוא פורסם ברחבי העולם והודפס לראשונה בארצות הברית על ידי הנרי פורד.

"זו גם בעיית ביטחון לאומי וגם בעיית בטיחות במקום העבודה", צייץ פיש. "המשרד שלנו מלא באנשים, שחורים, חומים, יהודים, מוזרים, שיש להם סיבה טובה לחשוש מבעלי עליונות לבנה. אם השוטרים הללו הוא כל מה שעומד בינינו לבין ההמון שראינו ב-6 בינואר, איך נוכל להרגיש בטוחים?"

ה'וושינגטון פוסט' העביר את הצילומים שנמצאו למשטרת הקפיטול ביום שני בבוקר וביקש תגובה. המשטרה הודיעה בתגובה כי השוטר הושעה עד לחקירה "לאחר שהתגלה חומר קריאה אנטישמי ליד אזור עבודתו ביום ראשון".

"אנו מתייחסים ברצינות לכל הטענות על התנהגות בלתי הולמת", נמסר מהמשטרה בהצהרה. "ברגע שהובא לידיעתנו העניין הזה, השוטר הושעה מיד עד שהנושא ייבדק היטב".

מהתיעוד לא ברור מי החזיק במסמכים הללו, שהוחזקו יחד על ידי קליפס עם קלסר שדפיו מרופטים ומוכתמים. חותמת תאריך על הדפים ציינה שאלה הודפסו בינואר 2019.

גבעת הקפיטול אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד