י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשטרה מחפשת

במרכז מינכן: צעיר יהודי 'חטף' יריקה מאנטישמי

משטרת גרמניה מחפשת אחר אדם שירק על חובש כיפה בכיכר המרכזית במינכן | בזמן האחרון נרשמת עלייה משמעותית בהיקף מקרי האנטישמיות בגרמניה

במרכז מינכן: צעיר יהודי 'חטף' יריקה מאנטישמי
המשטרה בגרמניה צילום: Unsplash

משטרת גרמניה מחפשת אחר גבר שתקף מילולית אדם חובש כיפה וירק בפניו של היהודי בזמן שצעד בכיכר המרכזית הסואנת של מינכן.

הקורבן בן ה-23, שחבש כיפה, ספג עלבונות אנטישמיים כשהוא עבר במריאנפלאץ - הכיכר ההיסטורית של העיר בוואריה - בידי אדם המתואר כבן 50 עם שיער שחור. התוקף ירק בפניו של הגבר היהודי לפני שנמלט מהמקום.

משטרת מינכן הודיעה ביום חמישי כי היא מחפשת אחר התוקף, הדיווח המקורי של התקיפה היה ב-4 במרץ. הידיעה על האירוע האחרון מגיעה כאשר ממשלת מדינת בוואריה חשפה עלייה נוספת באירועים אנטישמיים במדינת דרום גרמניה במהלך שנת 2020. המשטרה דיווחה עך 353 פשעי שנאה אנטישמיים, כולל איומי מוות ותקיפות אלימות, לעומת 219 עבירות בשנה הקודמת.

"שנאה ותסיסה מובילים למספר גבוה ומבהיל של פשעים אנטישמיים בבוואריה", כך אמר מרקוס רינדרספאכר - חבר הפרלמנט בבוואריה של מפלגת SPD מרכז שמאל לתקשורת המקומית בעקבות פרסום הנתונים האחרונים. חבר הפרלמנט לחץ על רשויות המדינה "לעשות כל שביכולתה כדי לעצור את הפשעים האנטי-יהודיים, למשל באמצעות חינוך טוב יותר ללמידי בית ספר".

הוא הביע תסכול מכך שמשרד הפנים של בוואריה לא הצליח או לא מוכן לענות על שאלתו כמה מעצרים נעשו בגין פשעים אנטישמיים בשנת 2020. כך דווח ה'אלגמיינר'.

אנטישמי מינכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד