י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל הצלילה בסקרים

"כפייה דתית": גדעון סער מזהיר ממשלה של ביבי והחרדים

רגע לפני הבחירות וכשמצבו בסקרים בכי רע, גדעון סער בדומה לליברמן משתמש בשנאת החרדים הפופולרית בימים אלו בישראל ומסית. "הם לא יכולים להיות במעמד שהם היו עד היום"

"כפייה דתית": גדעון סער מזהיר ממשלה של ביבי והחרדים
גדעון סער צילום: Gili Yaari/Flash90

ארבעה ימים לבחירות, גדעון סער יו"ר תקווה חדשה מנהל קרב מאסף על קולות המתלבטים במטרה לעצור את הצלילה החדה ממנה הוא סובל בחודש האחרון.

סער התארח בתוכנית 'אופירה וברקו' במטרה לגייס את תמיכת הצופים. המגישה אופירה אסייג שאינה מסתירה את דעותיה נגד בנימין נתניהו, כינתה את סער "אמיץ" והמגיש לצידה הקשה איך ייתכן שבמקום שסער ובנט יעבירו קולות מנתניהו אליהם, קורה בדיוק הפוך, ראש הממשלה שותה את קולותיהם ומותיר את סער מדמם עם מספר חד-ספרתי של מנדטים.

סער השיב כי נותרו כ-40% קולות מצביעים שעדיין לא הכריעו במי ייתמכו, דבר שיכול לשנות את מפת המנדטים ברגע האמת.

סער גם הזהיר את הציבור הישראלי מפני ממשלת נתניהו-חרדים: "השאלה הגדולה היא איזו מדינה תהיה ביום שאחרי: אם אנחנו לא נצליח להוביל שינוי, תהיה כאן מדינה אחרת", ציין סער ופתח בהסתה נגד החרדים: "יש שתי אפשרויות לקואליציה, או קואליציה של נתניהו שנשענת על וטו מוחלט של המפלגות החרדיות בנושא דת ומדינה ועל כפייה דתית בהכרח. כזו שתהיה תלויה באצבע של בן גביר, באם נתניהו יגיע איתו ל-61".

האופציה השנייה לפי סער, היא קואליציה רחבה שתחליף את נתניהו, בה ייקחו חלק גם בנט וגם לפיד. ברקוביץ' הקשה האם ביום שאחרי הבחירות השלושה יצליחו להכריע מי יכהן כראש ממשלה. סער השיב כי האגו שלו קטן יותר מהמדינה, אך ציין כי בעבר האחרים לא הצליחו להקים קואליציה חלופית – גם כשהחזיקו במפלגה גדולה.

סער נשאל אם יש סיכוי שהחרדים יעזבו את נתניהו ויעברו צד: "ללא קשר לאפשרות אם אפשר לעשות איתם שותפות או לא, הם לא יכולים להיות במעמד שהם היו עד היום", רמז יו"ר תקווה חדשה לסחטנות מצד החרדים. "הם לא יכולים יותר להכתיב".

סער ציין כי החרדים אולי לא פסולים עקרונית, אך אינם יכולים עוד להיות במעמד מכריע, בטח לא בסוגיות של דת ומדינה.

גדעון סער אופירה וברקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד