י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת הבחירות • תיעוד

הפגנת המונים נגד נתניהו בבלפור: "זמנו עבר"

אל המחאה השבועית נגד ראש הממשלה סמוך למעון ברחוב בלפור, הגיעו הערב לפי הערכות למעלה מ-10,000 בני אדם | בארגונים האחראים למחאות הודו כי המטרה היא לעודד הצבעה לגוש 'רק לא ביבי' | המשטרה נערכת באזור בכוחות מתוגברים ומספר רחובות נחסמו לתנועה

הפגנת המונים נגד נתניהו בבלפור: "זמנו עבר"
המחאה בכיכר פריז צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למעלה מ-10,000 בני אדם מפגינים הערב (מוצ"ש) נגד ראש הממשלה נתניהו סמוך למעונו ברחוב בלפר בירושלים. המחאה נערכת שלושה ימים לפני הבחירות כשהמטרה היא לעורר את מצביעי השמאל לצאת ולהצביע לגוש 'רק לא ביבי'.

יצוין, כי יו"ר המפלגה הגדולה בגוש, יאיר לפיד, נוטה לפעול להרדים את מערכת הבחירות, כך שייתכן שהמחאה מסייעת לראש הממשלה ולמפלגת הליכוד.

המחאה החלה בצעדה של אלפי בני אדם ממשכן הכנסת לכיוון מעון ראש הממשלה וכיכר פריז.

בהודעה שהוציאו ארגוני המחאה, ביניהם הדגלים השחורים, קריים מיניסטר, אין מצב, קומי ישראל, חקירה עכשיו ונוספים, נאמר כי "רגע האמת מתקרב". בהודעה לפעילים נכתב: "נצא היום לגשרים ונעלה בהמונינו לבלפור לומר לנאשם שזמנו עבר. אזרחי ישראל אומרים כן לתקווה לשינוי ולא לברית עם כהניטים".

במשטרה, נערכו מבעוד מועד בכוחות מתוגברים במטרה לעבור את המחאה ההמונית ללא אירועים חריגים. יחד עם זאת, מסרו במשטרה כי לא יאפשרו התנהגות אלימה. "משטרת ישראל מדגישה כי היא פועלת לאפשר את קיום התהלוכה תוך שמירה על בטחון המשתתפים, ולצד זה לא תאפשר כל גילוי אלימות כלפי שוטרים, אזרחים או רכוש", נמסר.

"כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור, ציינו במשטרה.

בארגוני המחאה הודו כי "מטרת האירועים לעורר מוטיבציה ולעודד הצבעה בבחירות שיתקיימו ביום שלישי". במקביל למחאה בירושלים, אירועים דומים צפויים להתקיים במוקדים שונים ברחבי העולם וביניהם: ניו יורק, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, מדריד, ברלין, ברצלונה, טורונטו קיימברידג', רומא, שיקגו ובמקומות נוספים.

אתמול דחה יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, את העתירה שהגישה מפלגת הליכוד במטרה למנוע את קיום המחאה. בסוף השבוע האחרון, פנה עו"ד גונן בן יצחק מתנועת 'קריים מיניסטר' במכתב למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, ובו דרישה להגביר נוכחות ולהיערך באופן מיוחד לקיום האירועים בבלפור וברחבי הארץ. "בין השאר", נמסר מטעמו, "למנוע הסתננות של פרובוקטורים וגורמים אלימים למתחם, להימנע מחיכוכים מיותרים ולהסיר את מחסומי לחץ.

 

הפגנה נתניהו מעון ראש הממשלה בלפור בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד