ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שריד לקהילה מפוארת

יוצא דופן: בכיר עיראקי ניחם את משפחת הרופא היהודי

נציג הממשלה העיראקית הגיע לביקור תנחומים בביתו של הרופא היהודי האחרון בעיראק ט'אפר פואד אליהו ז"ל | הרופא שהתמוטט ונפטר כתוצאה מהתקף לב כונה בפי כל "הרופא של העניים" והיה ידוע בליבו הטוב והרחום

יוצא דופן: בכיר עיראקי ניחם את משפחת הרופא היהודי
הבכיר העיראקי בביקור צילום: מתוך הטוויטר של רועי קייס

ביקור תנחומים יוצא דופן של נציג ממשלתי עיראקי בביתו של הרופא היהודי האחרון של הקהילה שהלך לעולמו השבוע בבגדאד, ט'אפר פואד אליהו.

היועץ לביטחון לאומי בעיראק, קאסם אל-אערג'י, ביקר את משפחתו של הרופא ומסר את תנחומיו. במהלך הביקור הוא אמר כי "האנושיות היא עקרון שמתעלה על כל הלאומים והשיוכים, חובה עלינו לנחם את המשפחה ולדרוש בשלומה שכן ט'אפר פואד אליהו התייחס לכל האנשים באנושיות, תשומת לב וצניעות". כך דווח רועי קייס בכאן 11.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ד"ר זאפר פואד אליהו בן ה-61, הרופא האחרון של הקהילה היהודית בעיראק, הלך לעולמו ביום שני האחרון.

עיתונאי בבגדאד סיפר לאחר הפטירה ל'כאן חדשות', כי ד"ר זאפר פואד אליהו ז"ל נפטר מהתקף לב. אליהו, שהתמחה באורתופדיה, כונה "הרופא של העניים" ובזמן הפלישה האמריקנית לעיראק הוא המשיך לקבל חולים ופצועים בצל ההפצצות הקשות שהקשו על התנועה.

לאחר למעלה מ-2,000 שנות חיים משותפים בין יהודים למוסלמים, כמעט ולא נשארו כיום יהודים בעיראק, לאחר עשרות שנים של אנטישמיות הגיע גל גדול של הגירה, כשסדאם חוסיין החל להוציא להורג יהודים בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת בטענה כי שיתפו פעולה עם ישראל.

כיום נותרו בבגדאד בירת עיראק כמה עשרות יהודים בלבד, אלו ששרדו את התלאות שעברה המדינה מאז הפלישה האמריקאית בתחילת המילניום ולאחר מכן מלחמת האזרחים העקובה מדם בה נטלו חלק אל קאעידה ולאחר מכן דאעש.

ניחום אבלים רופא עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד