י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הבריטים מאבדים סבלנות

שיא של מעל 700,000 חיסונים ביום בבריטניה

נראה שאזרחי בריטניה מאבדים את סבלנותם. הפגנות סוערות התקיימו בשבת בלונדון הבירה נגד ההגבלות, זאת בעוד חצי מדינה כבר מחוסנת | אלפים הפגינו בערים נוספות ללא מסכות

שיא של מעל 700,000 חיסונים ביום בבריטניה
אילוסטרציה צילום: unsplash

סוער בבריטניה: אלפי מפגינים שלא עטו מסכות נפגשו בהייד פארק לפני שצעדו במרכז לונדון, המפגינים התאספו במקום ואז החלו לצעוד לעבר מרכז העיר כשהם מתעמתים עם שוטרים, עשרות נעצרו.

פירס קורבין, מוביל תאוריות קונספירציה שונות נגד ההגבלות ונגד נושאים נוספים שנעצר בעבר כמה פעמים, הוביל את ההפגנות, יחד עם השחקן לורנס פוקס. המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב: "תפסיק להרוס את חיי ילדינו". קורבין הוא אחיו של האנטישמי ג'רמי קורבין, מי שהיה יו"ר מפלגת העבודה הבריטית והובס בבחירות האחרונות בבריטניה ופרש מראשות התנועה.

המפגינים צעדו לעבר רחוב אוקספורד המפורסם בעולם, וחסמו את פארק ליין, למרות שהפגנות מאורגנות נאסרו תחת מגבלות הקורונה. מפגינים יצאו גם לרחובות העיר ניוקאסל ומרכז העיר מנצ'סטר.

בינתיים בגזרת החיסונים שיא של 711,156 חיסונים ביום אחד בבריטניה, 50% מהמבוגרים קיבלו את המנה הראשונה.

שר הבריאות, מאט הנקוק, בירך על 'סיפור ההצלחה הלאומי' והדגיש כי "זו דרכנו לצאת מהמגפה הזו". והוסיף "אני שמח מאוד לספר לכם שעכשיו חיסנו מחצית מכל המבוגרים בממלכה המאוחדת".

"זאת הצלחה אדירה ואני רוצה לומר הרבה תודה גדולה לכל המעורבים, תוכנית החיסונים בבריטניה היא סיפור הצלחה גדול. זה נובע מהעבודה הקשה של הרבה מאוד אנשים".

כ-26.2 מיליון בריטים קיבלו עד כה את המנה הראשונה שלהם, שווה ערך למחצית האוכלוסייה הבוגרת בבריטניה. שני מיליון אזרחים בלבד קיבלו את שתי מנות החיסון.

בריטניה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד