י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"עושים מכם סבון"

קבוצה יהודית תגיש תלונה לאור קריאות אנטישמיות של אוהדי כדורגל

קבוצה יהודית ארגנטינאית תגיש תלונה בעקבות קריאות אנטישמיות של אוהדי כדורגל שעוכבו להיכנס לאיצדטדיון בגלל מגבלות נגיף קורונה: "עושים מכם סבון" | בעבר התאחדות הכדורגל הארגנטינאית קיבלה החלטה משמעותית בעקבות אירוע דומה

קבוצה יהודית תגיש תלונה לאור קריאות אנטישמיות של אוהדי כדורגל
איצטדיון בארגנטינה צילום: Unsplash

לדברי ארגון יהודי בארגנטינה, הקהל בבואנוס איירס צעק על "הרג יהודים והכנת סבון מהם" יצויין כי הקריאות הללו הם בניגוד לחוק האפליה במדינה.

הארגון היהודי הגדול ביותר בארגנטינה הודיע ביום חמישי כי יגיש תלונה לאחר שחלק מאוהדי הכדורגל קראו השמצות אנטישמיות ברחובות בואנוס איירס לקראת המשחק, כך דווחה סוכנות הידיעות AFP.

הקריאות המבישות התרחשו לפני משחק בליגה השנייה ביום שלישי בין יריבותיה הלוהטות של בואנוס איירס, אטלנטה, קבוצה שקשורה היסטורית לקהילה היהודית בארגנטינה, וקבוצת צ'קריטה.

"נציג בבית המשפט סרטונים בהם נשמעים קריאות עם תוכן אנטישמי שהושמעו על ידי אוהדי מועדון אתלטיקו צ'אקריטה ג'וניורס", ​​כך הודיע ארגון המאגד את הארגונים היהודים הארגנטינאיות (DAIA).

הקריאות הגיעו על ידי כ-1,000 אוהדים שלא הצליחו להיכנס לאצטדיון צ'אקריטה בגלל מגבלות נגיף הקורונה: חלק מהקריאות היו "הנה צ'אקה ברחוב הורגים יהודים כדי להכין מהם סבון".

ארגון ה-DAIA הודיע כי הוא רוצה שהרשויות יחקרו "פשע אפשרי" נגד חוקי האנטי-אפליה בארגנטינה. "הקריאות הללו הם הסתה לאלימות, לרדיפה, לשנאה, ומייצג איום על הקהילה היהודית כולה, כמו גם על קהלים אחרים הפגיעים לאפליה", נמסר מארגון DAIA.

כזכור בשנת 2012, התאחדות הכדורגל הארגנטינאית קיבלה החלטה היסטורית להעניק ניצחון לקבוצת אטלנטה, שהסתיים בתוצאה 1:1, לאחר שאוהדי צ'אקריטה קראו שירים אנטישמיים גזעניים ושנאת זרים.

אנטישמיות בארגנטינה אוהדים כדורגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד