י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחשש להתפרצות

עובדי האו"ם עזבו: צפון קוריאה נכנסה לסגר הרמטי

שני עובדי האו"ם האחרונים בצפון קוריאה, עזבו את המדינה | מיד לאחר עזיבתם סגרה צפון קוריאה את הגבולות, אין יוצא ואין בא, זאת מחשש להתפרצות הנגיף במדינה - דבר שעלול להוביל לקריסת מערכת הבריאות המקומית 

עובדי האו"ם עזבו: צפון קוריאה נכנסה לסגר הרמטי
צפון קוריאה צילום: משה שי, פלאש 90

צפון קוריאה סגרה על הגבול בצורה הרמטית, זאת אחרי ששני עובדי האו"ם האחרונים עזבו את המדינה.

דובר האו"ם אמר כי עובדי הארגון בצפון קוריאה עזבו, וכי האו"ם נותר ללא צוות בינלאומי במקום ועובד כעת מרחוק, לא דווח איך מתבצעת העבודה מרחוק, מאחר ובצפון קוריאה אין תשתית אינטרנטית חופשית.

למרות הטענה שהיא נטולת קורונה, קוריאה הצפונית סגרה את גבולותיה כחלק מהצעדים האנטי-וירוסים המחמירים שכללו גם עזיבת דיפלומטים ואזרחים זרים.

בתחילת השבוע עזבו, לפי הדיווחים, שני עובדי האו"ם הבינלאומיים שנותרו, שניהם עבדו עם תוכנית המזון העולמית בעיר פיונגיאנג. והם בעצם האחרונים מטעם האו"ם שעזבו את המדינה.

דובר האו"ם סטפן דוג'ריק אמר ביום שישי בניו יורק כי משרד האו"ם נותר פתוח ומתפקד, וממשיך לעבוד מרחוק לטובת תושבי צפון קוריאה יחד עם הצוות המקומי. דוג'ריק אמר כי לאחר יותר משנה בצפון קוריאה, הצוות הבינלאומי של האו"ם נסע הביתה לבקר את משפחותיהם והם צפויים לחזור לפיונגיאנג ברגע שיפתחו את הגבול.

דוג'ריק אמר כי פעולות הצוות של תוכנית המזון יטופלו על ידי צוות מקומי בפיונגיאנג וצוותים בינלאומיים העובדים מרחוק. למספר סוכנויות האו"ם יש משרדים בצפון קוריאה. אבל לא ברור תוך כמה זמן העובדים הבינלאומיים שלהם יוכלו לחזור.

מומחים בינלאומיים מטילים ספק בטענת צפון קוריאה בדבר אפס מקרי קורונה, צפון קוריאה, שמערכת הבריאות הציבורית שלה חלשה, תהיה בסיכון למשבר הומניטרי אם תהיה התפרצות גדולה, ולכן הם סגרו את הגבולות.

קבוצת בריאות בינלאומית שהוקמה במטרה לקדם גישה עולמית לחיסונים נגד קורונה למדינות עניות, אמרה בחודש שעבר כי צפון קוריאה עשויה לקבל 1.9 מיליון מנות חיסונים שיוצרו בהודו במהלך המחצית הראשונה של השנה, כך דווח ה'ניו יורק פוסט', בצפון קוריאה חיים היום כ-26 מיליון איש.

מטעם האו"ם נמסר, כי הם עובדים עם הממשל הצפון קוריאני בכל הנוגע לתוכנית החיסונים.

צפון קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד