י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשיתוף פעולה עם ש"ס

מסמך חושף: כך מתכנן רה"מ נתניהו למחוק את בנט לטובת סמוטריץ'

רה"מ נתניהו 'חורש' את הארץ לארכה ולרחבה במטרה לגייס מצביעים נוספים ככל האפשר למפלגת 'הליכוד' | גורמים פוליטיים מתעקשים כי החל ממוצ"ש המטרה בה מתמקד נתניהו היא 'שתיית' הקולות של מצביעי 'ימינה' והעברתם לציונות הדתית | מסמך שנחשף מעיד על דרכי הפעולה

מסמך חושף: כך מתכנן רה"מ נתניהו למחוק את בנט לטובת סמוטריץ'
סמוטריץ', נתניהו, בן גביר צילום: Adam Shuldman/Flash90

במערכת הפוליטית טוענים: נתניהו פועל ל"שתיית" קולות מימינה והעברתם לציונות הדתית. מסמך שהגיע לידי כתב "ישראל היום" יאיר אלטמן שחושף את פרטי התוכנית: קמפיין "גוואעלד" לטובת סמוטריץ', פנייה של רה"מ למצביעי בנט, וגיוס של אנשי חב"ד וחצרות חרדיות שיצביעו לציונות הדתית

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מתכנן לפעול ל"שתיית" קולות בוחרי ימינה בימים האחרונים לבחירות - כך עולה ממסמך שהגיע לידי "ישראל היום".

גורמים פוליטיים סיפרו כי מטרת התוכנית היא לנסות להשוות את מספר המנדטים של הציונות הדתית בהנהגתו של בצלאל סמוטריץ' לזה של ימינה בראשות נפתלי בנט, ואם ניתן - אף לעקוף אותו. זאת, כדי להכתיר את סמוטריץ' כמנהיג הציונות הדתית במקומו של בנט.

הגורמים טוענים כי "סמוטריץ' בכיס של נתניהו. על כן נתניהו מעדיף להחזיר את הימים שבהם הייתה לו שליטה מוחלטת באנשי הציונות הדתית".

הגורמים מסתמכים, בין השאר, על הסכם העודפים בין הליכוד לבין הציונות הדתית, שסעיפיו קובעים מפורשות כי סמוטריץ' מתחייב להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה וגם להיות נאמן לו לאורך כל הקדנציה.

בהסכם העודפים נכתב כך: "מתוך הכרה בצורך בהקמת ממשלה חזקה ויציבה בראשות יו"ר הליכוד, מר בנימין נתניהו כאמור, הציונות הדתית מתחייבת לתמוך ביו"ר הליכוד מר בנימין נתניהו בתור ראש הממשלה של ישראל. הציונות הדתית לא תתמוך בכל מועמד אחר לראשות הממשלה במשך כל תקופת הכנסת ה־24", נכתב בסעיף 4 להסכם.

ב'ישראל היום' חשפו את המסמך ולפיו, התוכנית מתמקדת בעיקר בכיצד ניתן יהיה להביא את הציונות הדתית מחמישה מנדטים לשמונה בכמה פעולות אופרטיביות. כשכעת הסקרים מנבאים למפלגה 5.25 מנדטים בממוצע.

על פי התוכנית החל ממוצ"ש יפפצחו אנשי הציונות הדתית של סמוטריץ ובכירי הליכוד בקמפיין געוואלד, שבו יעבירו מסרים מתואמים על הסכנה שהציונות הדתית לא תעבור את אחוז החסימה.

רה"מ נתניהו מצידו עתיד בהמשך לפנות לקהל המצביעים של 'ימינה' ולהבטיח את שילובם של בנט ושקד בממשלתו, אך מכיוון שיש צורך להציל את הציונות הדתית ולאפשר את שילובם, יש להצביע לסמוטריץ'. 

על פי הדיווח ב'ישראל היום', קמפיין נוסף שכבר מתקיים, גם הוא מתואם בין הליכוד לבין הציונות הדתית, מעביר את המסר העיקש שנשמע בימים האחרונים ולפיוו הצבעה לבנט פירושה הצבעה ליו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד. מכיוון שבנט עומד להמליך את יאיר לפיד לראשות הממשלה. מסר שנועד אף הוא להעביר את המצביעים מימינה לציונות הדתית.

גורמים פוליטיים הוסיפו כי קיימת גם תוכנית לשיתוף פעולה בין הליכוד, הציונות הדתית וש"ס, בתוכנת האלקטור להזנת מצביעים פוטנציאליים ביום הבחירות. עפ"י הגורמים, "הרעיון הוא לעדכן זה את זה בפרטי המצביעים כדי לתמרץ את התומכים שלהם, ולא לעדכן אחרים כדי לדכא את תומכינו". יצויין כי בעיתון טוענים כי 'מהליכוד טרם התקבלה תגובה לכתבה'.

בצלאל סמוטריץ נפתלי בנט ביבי נתניהו בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד