א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הראיון והביקור שנדחה

זעם חרדי על נתניהו: מערבב בתוך הציבור החרדי למען סמוטריץ'

בימים האחרונים מנסה רה"מ נתניהו להוביל תמיכה חרדית במועמד 'הציונות הדתית' | בראיון שהעניק בסוף השבוע הזהיר נתניהו מהשלכות על המגזר החרדי במקרה וסמוטריץ' לא יחצה את קו החסימה | גורמים חרדים מביעים זעם על ההתנהלות התמוהה והניסיון לנגוס בכוח האלקטורלי 

זעם חרדי על נתניהו: מערבב בתוך הציבור החרדי למען סמוטריץ'
רה"מ נתניהו בכפר חב"ד - ארכיון צילום: באדיבות המצלם

התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו ביישורת האחרונה מעוררת זעם רב בקרב הנציגות החרדית לאחר שלטענת גורמים חרדים ראש הממשלה 'מערבב' בתוך הריכוזים החרדים למענו של בצלאל סמוטריץ'.

מזה שבועיים קורא נתניהו באופן פומבי לתמוך בציונות הדתית, שלטענתו זה המפתח להצלחת גוש הימין, כיוון שאם הוא לא יעבור אין תרחיש שיושג 61 לגוש הימין, ולכן נתניהו מתגייס לטובתו.

מה שהעלה את זעמם של הנציגות החרדית היה תחילה דברים שאמר ראש הממשלה בראיון לתקשורת החרדית בו הוא קרא פומבית לפעול ולהביא מצביעים למפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ'.

"לחזק את סמוטריץ׳ זה גם האינטרס של המפלגות החרדיות, כי בלעדיו אין לכם אותי. עיני לא צרה במפלגות החרדיות ואני בעד שיקבלו כמה שיותר. מי שרוצה להצביע למפלגות החרדיות, שיעשה זאת בלב חפץ. אבל אנחנו חייבים שהציונות הדתית תעבור כי זקוקים ל-4 מנדטים שלהם, זה לא ברור שיעברו את אחוז החסימה", אמר ראש הממשלה בראיון בסוף השבוע ל'קול ברמה'.

לכך נוספת התערבותו של ראש הממשלה במהלך סוף השבוע כשגורמים מטעמו פני לבית הגר"מ מזוז בדרישה שיביע תמיכה גם בבצלאל סמוטריץ׳, כפי שאכן היה לבסוף, כאשר אמש בשיעורו השבועי הרב קרא לאלה שלא מצביעים לסיעות החרדיות שיתמכו במפלגת 'הציונות הדתית'.

לפי גורמים פוליטיים, ראש הממשלה אף תיכנן ביקור בכפר חב"ד כדי לעודד הצבעה לבצלאל סמוטריץ׳, אך בעקבות מסרים שהועברו ללשכתו הביקור שהיה אמור להיות במסווה של ביקור שיגרתי במאפיית מצות - טרם ברור אם יתקיים.

גורמים בסיעות החרדיות אומרים ל'בחדרי חרדים': "זה לא הוגן שנתניהו הולך לנו על הראש ומבקש מקולות פוטנציאלים שלנו לתמוך בסמוטריץ', אנחנו מזכירים לו שהוא צריך גם את כל יהדות התורה ל 61", הגורמים הוסיפו, "נתניהו צריך לגייס קולות מאחרים כמו בנט וסער ולא על חשבוננו", תוך שהם גם משגרים איום קטן, "אם נתניהו ימשיך כך יהיו לכך השלכות אחרי הבחירות".

ביבי נתניהו בצלאל סמוטריץ בחירות 2021 חרדים כפר חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד