י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בדרך לבני ברק

פירות ההסתה • עובד הרדיו הותקף באכזריות: "הקורונה בגללכם"

ההסתה מחלחלת: עובד תחנת הרדיו 'קול חי' שעשה את דרכו באוטובוס מכפר חב"ד לבני ברק, הוכה נמרצות על ידי אדם בעל חזות חילונית תוך שהוא מטיח בו דברים קשים בגנות הציבור החרדי | הנהלת הרדיו: 'תוצאת הסתה אנטישמית נגד המגזר החרדי' | גינוי חריף במערכת הפוליטית

פירות ההסתה • עובד הרדיו הותקף באכזריות: "הקורונה בגללכם"
הבגדים שהוכתמו בדם צילום: באדיבות המצלם

צעיר חרדי, עובד תחנת הרדיו 'קול חי', הוכה באכזריות ובאלימות קשה על ידי אדם חילוני במהלך נסיעה תמימה באוטובוס מכפר חב"ד לבני ברק. האירוע התחרש הבוקר (ראשון) בשעה שהצעיר עשה את דרכו למקום עבודתו. הצעיר שהותקף פונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק.

במערכת הפוליטית גינו הבוקר את התקיפה וקראו למשטרה לפתוח בחקירה. לפי עדותו של הצעיר, התוקף הטיח בו דברים קשים נגד הציבור והחרדי וצעק לעברו: "נגיף הקורונה הגיע לארץ בגללכם", "החרדים הביאו את הקורונה לישראל". לאחר מכן הוא החל לפעול באלימות קשה ואף הוביל לפציעתו.

בד בבד, שרת התחבורה מירי רגב ‏הודיעה כי הנחתה את הגורמים במשרדה לפעול מול מהשטרה בניסיון לאתר את התוקף האלים. בחשבון הטוויטר שלה כתבה רגב: "הנחיתי הבוקר את ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לפעול מול משטרת ישראל, כדי לנקוט בפעילות אכיפה נגד העבריין שתקף נוסע חרדי בתחבורה הציבורית. לא נאפשר פגיעה בשלומם של הנוסעים בתחבורה הציבורית".

יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לתקיפה החמורה וכתב: "אני קורא למשטרה להיכנס באופן מיידי לתמונה, ללכוד את התוקף ולמצות איתו את מלוא חומרת הדין. אלימות חייבת להיות מחוץ לתחום!". גם במפלגות החרדיות הביעו זעזוע וקישרו את התקיפה לאמירותיו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נגד הציבור החרדי.

"מדובר באירוע מזעזע שאסור לעבור עליו לסדר היום", אמר יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי. לדבריו, "אלו תוצאות של פירות הסתה כנגד המגזר החרדי שיש כבר מעל לשנה. אני קורא למשטרת ישראל לטפל בחומרת העניין ביד קשה ולהעמיד את הפוגע לדין".

בתחנת הרדיו גינו בחריפות את תקיפת העובד. "הנהלת 'קול חי' ועובדי התחנה מביעים זעזוע ושאט נפש מאירוע חמור וחסר תקדים של תקיפת אחד העובדים שלנו בעת שעשה את דרכו באוטובוס לאולפנים - אך ורק בגלל היותו חרדי", נמסר מהתחנה.

מהנהלת רדיו 'קול חי' נמסר: "זוהי תוצאה חסרת תקדים להסתה האנטישמית המושמעת לאחרונה נגד הציבור החרדי, שהובילה צעיר חמום מוח להפעיל אלימות קשה נגד אדם, רק בשל היותו חרדי. אנו קוראים לפוליטיקאים מכל המפלגות לגנות בצורה חד משמעית את האלימות הקשה הזו ולשנות את השיח האלים נגד החרדים, שתוצאותיו ניראו הבוקר".

מארגון זכויות האדם 'בצלמו' נמסר: "הזהרנו כל הזמן שבסוף ישפך דם. לצערי צדקנו . ההסתה הפרועה שנשמעת מפוליטיקאים והתקשורת שוב ושוב כשקוראים לזרוק חרדים למזבלה, או לפתוח באינטיפאדה נגד חרדים, אלו התוצאות. אנחנו קוראים למשטרת ישראל למצות את הדין עם התוקף הגזעני וכן לעצור מיידית את כל אנשי התקשורת שקראו לפגוע בחרדים בתקופה האחרונה. כלל שזה לא יקרה לצערנו יהיו עוד ועוד מקרי תקיפה כאלה".

מסיעת ש"ס נמסר בתגובה על אירוע התקיפה: "אחרי שנה שלמה של הסתה מרושעת כלפי המגזר החרדי המציירת אותנו כ'מפיצי מחלות', כאשר לפיד ממשיך הבוקר לכנות ציבור יהודי ענק 'חשוכים, גזענים וסחטנים', לא פלא שמתנפלים באגרופים על צעיר באוטובוס רק בגלל שיש לו כיפה על הראש. רק ש"ס חזקה תעצור את מפיצי השנאה ותשלח אותם לאופוזיציה".

ממפלגת 'יהדות התורה' נמסר בתגובה לתקיפה החמורה: "מדובר בתוצאה ישירה של ההסתה הפראית של ליברמן כנגד החרדים והמסורת היהודית. אם לא נעצור אותו בשלישי הקרוב בקלפי, נגיע למקומות מסוכנים ביותר".

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "הכתובת הייתה על הקיר. הזהרנו שההסתה החמורה של ליברמן נגד הציבור החרדי תביא לכך שיישפך דם של חרדים – והבוקר זה קרה. בכנסת הקרובה נדרוש לתקן את חוק הגזענות כך שגם הסתה נגד חרדים תיחשב לגזענות ונשים סוף למסע ההכפשות שמנהלים הפוליטיקאים משמאל ובראשם ליברמן נגד הציבור החרדי".

סגן השר אורי מקלב אמר על תקיפת הבחור החרדי הבוקר באוטובוס: "התוקף רואה את לפיד ליברמן ואחרים שרוצים לקחת את הציבור החרדי במריצות למזבלה ומסיתים כנגד הלגטמיות של הציבור החרדי, והחל לפעול בהשראתו".

ח"כ ישראל אייכלר מסר: "בעולם מתוקן מפלגתו של ליברמן הייתה נפסלת מריצה לכנסת בעוון גזענות ואנטישמיות. אך לעת עתה החוק והפרשנות של השופטים והיועצים משפטיים שוללים את החלת חוק הגזענות והאנטישמיות נגד יהודים חרדיים. הם יכשירו כל פשע שנאה ובלבד שיצליחו להפיל את "שלטון החרדים". כל עוד לא אסרו עלינו את ההצבעה בפלפולים משפטיים, חובה על כל איש ואישה לצאת ביום שלישי לקלפי ולהוסיף קולות ליהדות התורה ג'. רק כך נרסק להם את התקווה ל"מדינה בלי חרדים".

כפר חבד צעיר חרדי תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד