ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חשד שפרצה למערכת החירום

שוטרים פשטו על ביתה של רבקה והחרימו ציוד

משטרת פלורידה פשטה על ביתה של מדענית נתונים שבנתה את מאגר המידע הרשמי של נגיף הקורונה. לדבריה, במהלך הפשיטה הפנו שוטרים אקדחים לעברה ולעבר ילדיה | תוך שעות אספה המדענית ברשת, עשרות אלפי דולרים למימון הוצאות משפטה

שוטרים פשטו על ביתה של רבקה והחרימו ציוד
שולחן מחשב צילום: unsplash

מחלקת אכיפת החוק בפלורידה מסרה כי היא עצרה את גב' רבקה ג'ונס, תושבת מדינת פלורידה בארה"ב בגלל חשד לפריצה למערכת התרעות החירום של המדינה. גב' ג'ונס מכחישה כל מעורבות. יצוין כי זו פוטרה מעבודתה במשרד הבריאות בחודש מאי האחרון לאחר שהאשימה את משרד הבריאות בהאשמות שונות, מאז היא מנהלת מאגר מידע משלה, ועוקבת באופן עצמאי אחר התפשטות הנגיף.

ג'ונס האשימה את משרד הבריאות האמריקני במניפולציה של נתוני נגיף הקורונה, במטרה להקל על המגבלות. היא פרסמה בחשבון הטוויטר שלה, סדרת תיעודים מהפשיטה של המשטרה אצלה, שבה שוטרים חמושים החרימו את הטלפון והמחשב הנייד שלה.

דובר מחלקת הבריאות הגדיר אותה אז כ"משבשת נתונים". "בפריצה למאגר המידע שהתרחשה בתחילת נובמבר האחרון, נשלחה הודעה בלתי מורשית לחברי צוות תגובת החירום של מחלקת הבריאות שקראה להם "לדבר" לפני שאלפי אנשים נוספים ימותו מקורונה". כך דווח ב-BBC.

בהצהרה לתקשורת אמר נציב מחלקת אכיפת החוק בפלורידה, ריק סווירינגן, כי בחקירה נמצא כי הפריצה בוצעה מהכתובת של גב' ג'ונס, והושג צו חיפוש. הוא הכחיש את טענתה כי אקדחים הופנו לעבר ילדיה במהלך הפשיטה.

"סוכנים נכנסו לבית בהתאם לפרוטוקולים הרגילים ותפסו כמה מכשירים שייבדקו פלילית", אמר. "בשום זמן לא הופנה נשק לעבר איש בבית". גב' ג'ונס גייסה יותר מ-65,500 דולר בשבע שעות לאחר שהקימה קמפיין גיוס תרומות שיעזור לה בהוצאות משפטה. "נראה כאילו אני זקוקה למחשב חדש ולעורך דין טוב לעזאזל", כתבה בטוויטר.

בראיון לאתר החדשות האמריקני, Cuomo Prime Time, הכחישה רבקה ג'ונס כי היא "בקיאה בטכנולוגיה" מספיק כדי להיות האקר, ואמרה כי אין לה גישה למערכות כלשהן של משרד הבריאות במשך יותר מחצי שנה. היא גם אמרה כי הטלפון שנתפס הכיל פרטים על עמיתים לשעבר ששיתפו איתה מידע. המכשירים של בעלה ובניה לא נלקחו, הוסיפה.

קורונה פריצה למחשב פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד