י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות הסערה שהתחוללה

העיתון פרסם התנצלות על הבדיחה המזעזעת

עיתון יהודי שיוצא לאור בניו ג'רזי פרסם הודעת התנצלות בגין בדיחה מזעזעת שפרסם, שכביכול צה"ל ירה ב-100,000 ערבים, כשהכוונה היא שצה"ל חיסן אותם מפני הנגיף 

העיתון פרסם התנצלות על הבדיחה המזעזעת
גבר קורא עיתון. אילוסטרציה צילום: unsplash

עיתון קטן שיוצא לאור בקהילה היהודית בצפון ניו ג'רזי בארה"ב, התנצל על מאמר סאטירי שהתפרסם בפברואר שבו העיתון התבדח על ירי בפלסטינים.

העיתון The Jewish Link ספג ביקורת קשה בעקבות מאמר שפורסם ב-25 בפברואר עם הכותרת "100,000 פלסטינים נורו על ידי חיילים ישראלים". כשהכוונה היתה שישראל חיסנה 100,000 פלסטינים.

הטקסט נכתב במסגרת סאטירה פורימית, כאשר המילה "ירייה" מתייחסת לחיסון באנגלית, אך גם משמשת לירייה מנשק חם. למרות שמדובר היה בעלון סאטירי לכבוד החג, בדיחה אחת הצליחה להרגיז יהודים ומוסלמים כאחד.

לאחר הפרסום נמתחה ביקורת קשה על העיתון היהודי מטעם המועצה ליחסי אמריקה-איסלאם והמוסלמים האמריקאים למען פלסטין בניו ג'רזי, אלה קראו לעיתון להתנצל.

"הצעה לרצח שיטתי של 100,000 איש ממיעוט מדוכא לעולם לא תביא קומדיה טובה, חיילים ישראלים שיורים בפלסטינים אינם בדיחה, זאת המציאות, מציאות שאנחנו חוששים שהעיתון היהודי יותר מדי נוח איתה", כך אמר סלעדין מקסוט, המנהל של הארגון בהצהרה. "בדיחות על הריגה לעולם לא מצחיקות" הוסיף.

מטעם העיתון פורסמה הצהרה בגיליון יום חמישי האחרון, "אנו מתנצלים על תסקיר החדשות שלנו ב-25 בפברואר 2021, מדור סאטירה לפורים, שכותרתו "100,000 פלסטינים נורו על ידי חיילים ישראלים. זה היה פוגע, בטעם גרוע, ואנחנו מתחרטים על כך".

ביום שישי בירך מקסוט על ההתנצלות כצעד ראשון חשוב לקראת פיוס. "אנו מקדמים בברכה את התנצלות העיתון היהודי ומקווים שעכשיו אפשר ללמד אחרים לדבר בצורה אחרת", אמר מקסוט.

העיתון היהודי נוסד בשנת 2013 במטרה לשרת את הקהילה היהודית של מחוז ברגן, על פי אתר העיתון, מאז היא התרחבה לכיסוי מחוזות נוספים.

עיתון סאטירה חיילי צה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד