י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האיחוד האירופי מאיים לחסום

בריטניה שוברת שיא חדש עם כמות חיסונים ביממה אחת

בריטניה עם שיא חיסונים חדש ביממה אחת. 874,000 נתנו ביום אחד בלבד. בעקבות כך, האיחוד האירופי מאיים לחסום באופן חד-צדדי יצוא של חיסונים לקורונה שמיוצרים במדינות האיחוד האירופי למדינות אחרות, כמו בריטניה וארה"ב

בריטניה שוברת שיא חדש עם כמות חיסונים ביממה אחת
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הנתונים הבריטים מדהימים, היום השני ברציפות של נתוני שיא, לאחר שביום שישי ניתנו 711,156 חיסונים, ביום שבת האחרון ניתנו 874,000.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי יותר ממחצית מכלל המבוגרים בבריטניה קיבלו מנת חיסון אחת לפחות, אך ככל שמסע החיסונים המצליח ביותר של בריטניה מתעצם, האיחוד האירופי מאיים לחסום את יצוא החיסונים לבריטניה.

נציבת אירופה לשירותים פיננסיים מאירד מקגינס, אמרה כי "הכל על השולחן" והמוקד של האיחוד האירופי הוא ב"הגנה על אזרחינו". היא אמרה גם כי יש צורך בשני הצדדים 'להירגע' על רקע מלחמות המילים המתגברות בגלל אספקת החיסונים, ממשלת בריטניה הזהירה את בריסל בירת האיחוד האירופי כי 'העולם צופה'.

האיחוד האירופי מאיים לחסום באופן חד-צדדי יצוא של חיסונים לקורונה שמיוצרים במדינות האיחוד האירופי למדינות אחרות, כמו בריטניה וארה"ב, הם נמצאים בלחץ היסטרי בגלל שהם התגלו כחסרי ישע בכל הנוגע לארגון הקניה של חיסונים, ההתנהלות של האיחוד האירופי היא בגדר שערורייה, כולם מאשימים את כולם, לפני מספר ימים קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ אמר כי "חלק מהמדינות קיבלו את החיסונים בצורה לא הוגנת" דבר שהאיחוד האירופי הכחיש.

צרפת ואיטליה וגרמניה נמצאות במצב נוראי מבחינתם, הם הטילו סגרים שעוררו זעם רב במדינות, בעוד ישראל בריטניה וארה"ב נמצאות במצב טוב יחסית, אירופה נמצאת במצב כמעט קטסטרופלי, כלכלה מקרטעת, חיסונים שכמעט לא ניתנים, והם מאשימים את כולם, חוץ מאת עצמם, בזמן שישראל וארה"ב ובריטניה הפכו עולמות להביא חיסונים, אירופה היתה עסוקה במריבות בתוך הגוש.

שר ההגנה הבריטי בן וואלאס הזהיר את בריסל כי המשך איסור הייצוא יפגע במוניטין האיחוד האירופי ברחבי העולם. לדבריו, האיחוד האירופי "נמצא תחת לחץ פוליטי עצום" בגלל השקת החיסונים המוטלת עליו, והתעקש כי "שאר העולם מסתכל בנציבות על אופן התנהלותה".

מתוך 874,000 החיסונים שניתנו בשבת בבריטניה, 756,873 היו באנגליה בלבד, ו-686,424 מהחיסונים הללו היו מנה ראשונה. בינתיים הנתונים מעודדים, 35 בני אדם מתו בבתי חולים באנגליה בלבד ביממה אחת, כך עולה מנתוני ארגון הבריאות ה-NHS באנגליה. בהשוואה לימים אחרים בהם מתו מאות אנשים, המספרים ממלאים את הבריטיים בתקווה.

הממשלה בבריטניה החלה לעבוד על תוכניות להעביר את רוב ייצור החיסונים נגד קורונה לבריטניה כדי להפוך את בריטניה ליותר עצמאית, כך דיווח ה'טלגרף'.

בריטניה האיחוד האירופי חיסונים חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד