ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
למרות ההבטחות

האיחוד האירופי מסרב לתרום חיסונים למדינות עניות יותר

למרות הבטחות קודמות, ראש האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין אמרה כי הגוש אינו יכול לתרום חיסוני קורונה למדינות מתפתחות בזמן שהוא נאבק עם הכמות שברשותו כעת | בריטניה הכריזה על המהלך כ"פרודוקטיבי"

האיחוד האירופי מסרב לתרום חיסונים למדינות עניות יותר
חיסונים צילום: Unsplash

נשיאת נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, הודיעה ביום ראשון כי הגוש לא יתרום חיסונים נגד נגיף הקורונה למדינות אחרות עד אשר יהיה לו "מצב ייצור טוב יותר באיחוד האירופי". היא הוסיפה כי "יש לא מעט לחץ על המדינות החברות להשיג את החיסון לעצמם", כך אמרה בסוף השבוע לתאגיד החדשות Funke Media הגרמנית.

"אינני יכולה להסביר לאזרחי אירופה מדוע אנו מייצאים מיליוני מנות חיסון למדינות המייצרות חיסונים בעצמם ואינן מחזירות לנו דבר," אמרה. האיחוד האירופי הקים מנגנונים מיוחדים להגבלת יצוא החיסונים. יצרנים שרוצים לספק למדינות החברות באיחוד, חייבים להצהיר אם בכוונתם לייצא מנות מחוץ לגוש.

מרבית החששות של האיחוד האירופי מתמקדים בבריטניה, שם מתקדם מסע החיסונים בקצב מהיר הרבה יותר מהמתוכנן. ראש האיחוד האירופי איימה להשעות את ייצוא החיסונים של אסטרא-זנקה אם הגוש לא יקבל תחילה אף הוא את המשלוחים שהובטחו.

"יש לנו אפשרות לאסור ייצוא מתוכנן. זה המסר לאסטרא-זנקה: אתם חייבים לקיים את החוזה שלכם עם אירופה לפני שתתחילו לספק למדינות אחרות", אמרה פון דר ליין והוסיפה כי חברת הפארם האנגלו-שוודית מסרה רק 30% מתוך-90 מיליון מנות החיסון שהובטחו ברבעון הראשון של השנה.

ההודעה של האיחוד מגיעה כאשר האיחוד האירופי עומד בפני גל קורונה שלישי, והגבלות חדשות על הציבור שהוציאו אלפים להפגין ברחובות בערים מסוימות באירופה.

חיסונים האיחוד האירופי חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד