י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תמיכה מכיוון בלתי צפוי

"אנחנו כבר מכירים את החרדים ולא נתמוך במי שמשמיץ אותם"

יוזמה מעניינת של ישראלים לא דתיים החברים בפרויקט "חברותא" של ארגון איילת השחר שלא מוכנים לקבל את שיח השנאה. ובוחרים בחיים

"אנחנו כבר מכירים את החרדים ולא נתמוך במי שמשמיץ אותם"
פעילות 'חברותא' צילום: יח"צ

בארגון הקירוב איילת השחר המפעיל במשך כל ימות השנה את המיזם הענק של חברותות ללימוד יהדות בטלפון, המחבר בין אברכים מכל חלקי המגזר החרדי לבין יהודים מרחבי הארץ והעולם המתעניינים בלימוד תורה ורוצים להכיר בצורה ישירה ובלתי אמצעית את העולם החרדי, הופתעו לגלות את הפן המיוחד שתופס תאוצה בימים אלו סביב הבחירות שיתקיימו השבוע.

ההתקפות הארסיות שמעלות טון מיום ליום נגד הדת ונגד הציבור החרדי והולכות ומתגברות ככל שמתקרבים לבחירות, גרמו לקבוצת חברים ממשתתפי חברותא לקום ולהכריז בצורה ברורה כי הם לא יתנו לכך יד בשום פנים ואופן.

אחד מהם הוא אורן שלם מיהוד  שמשתתף בחברותא כבר שנתיים וגילה תמונה אחרת לגמרי ממה שהכיר. " השיח המכבד והאישיות שגילית בחברותא שלי, הביאו אותי להכרות עם הקהילה החרדית. זה בא לידי ביטוי בתקופת הקורונה בה יזמנו משלוח של משחקים לילדים במודיעין עילית וכעת בבחירות החלטנו שאי אפשר עוד לשתוק נוכח השנאה שמפלגות שונות מפיצות. אנחנו להם לא ניתן יד".

באיילת השחר מנצלים את ההזדמנות לשוב ולקרוא לכלל הציבור החרדי לקחת חלק במיזם חברותא שמצליח לעשות את מה שאף מפלגה או הסברה לא מסוגלים.

"אין תחליף" אומר הרב שלמה רענן יו"ר ומייסד איילת השחר, "אין תחליף לקשר האישי והלימוד הצמוד והעקבי מידי שבוע שמגלים להם את הפנים היפות והאמיתיות של התורה ושל עושי דברה".

חברותא פרויקט חברותא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד