י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון

ההתחייבויות של נתניהו למפלגות החרדיות ביום שאחרי הבחירות

הקלפיות עוד לא נפתחו להצבעה אבל במפלגות החרדיות כבר חוששים מתרחיש לפיו בתום ספירת הקולות בכדי להצליח להרכיב ממשלה, נתניהו ייאלץ לפנק שותפים אחרים בתפקידים שעד עתה אוישו ע"י החרדים | אמש שוחחו ראשי הסיעות עם נתניהו וזו ההבטחה שקיבלו | פרסום ראשון

ההתחייבויות של נתניהו למפלגות החרדיות ביום שאחרי הבחירות
נתניהו ליצמן ודרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האתגר המרכזי בגוש הימין יהיה אחרי הבחירות, אל מול תרחיש להרכבת ממשלת ׳רק לא ביבי׳, וכשנפתלי בנט עשוי להיות הכף המכריע ויקבל ככל שידרוש - בסיעות החרדיות נערכים לחלוקת התפקידים מבעוד מועד.

במפלגות החרדיות מחזיקים כעת בתפקידי מפתח משמעותיים שעלולים להיות במרכז הדרישות הקואליציוניות של 'ימינה' או 'הציונות הדתית', בהם: ועדת הכספים שנמצאת בידי משה גפני, משרד הפנים והמשרד לשירותי דת שנמצא בידי ש"ס.

בשיחה שקיימו אתמול (ראשון) ראשי הסיעות החרדיות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עלתה גם סוגיית היום שאחרי, והחששות כי תפקידיהם ינתנו לשותפים אחרים.

במהלך השיחה התחייב ראש הממשלה נתניהו בפני הבכירים החרדים, "השותפים הטבעיים״, כפי שהוא מגדיר אותם, כי התפקידים שהם מחזיקים בהם כיום, ישארו בידיהם בכל מחיר גם בממשלה הבאה, כמובן בהינתן שגוש הימין ינצח.

אך עיקר המכשול עלול להיות דווקא מול התפקידים בהם מחזיקה ש"ס, כך גם בציונות הדתית וגם בימינה התחייבו כי הם ידרשו את המשרד לשירותי דת - לידיהם, כדי להוציא אותו משליטה חרדית. כשגם תיק המשפטים שנחשב לאחר המשרדים המשמעותיים עלול להיות ברשימת הדרישות של אחת מהמפלגות.

ביבי נתניהו חרדים מו''מ קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד