י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האזינו להקלטה

הודעה במיר: החלוקע'ס יחולקו בתרומת הנגיד רכניץ

לאחר שלא קיבלו כמה חודשים את המשכורת אלפי אברכי ישיבת מיר קיבלו הודעה כי החלוקע'ס הקבועות של הישיבה יחולקו השבוע בתרומת הנגיד ר' שלמה יהודה רכניץ. האזינו להקלטה שנשלחה לאלפי האברכים 

הודעה במיר: החלוקע'ס יחולקו בתרומת הנגיד רכניץ
רכניץ נואם בישיבת מיר צילום: באדיבות המצלם

בשל המצוקה הכלכלית הקשה הפוקדת את עולם התורה, ישיבת מיר לא הצליחה להעביר את משכורת האברכים מי שנחלץ לעזרתה של הישיבה היה הנגיד מלוס אנג'לס ר' שלמה יהודה רכניץ, התחייב לשלם את המשכורות לאברכים וכן לתת תוספת חג.

מזה כמה חודשים מתעכבת המשכורת של אברכי ישיבת מיר בשל קשיים כלכליים אדירים בהם נתקלה הנהלת הישיבה, ורק לאחרונה העבירו את המלגות של חשוון וכסלו. כפי שקרה גם בחגים הקודמים, מי שנרתם לטובת האברכים, הוא הנגיד ר' שלמה יהודה רכניץ, הנחשב לפטרון של ישיבת מיר.

אחד העסקנים המעורים אומר כי "רכניץ שמע על הקושי של הישיבה, שהפעם נאמד בסכום אדיר של ארבעה מיליוני דולרים", "והודיע כי לא יסב בליל הסדר עד שהאברכים יקבלו את מלגתם ויוכלו לחגוג את החג בשמחה".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אמש הנהלת הישיבה הודיעה לאברכים, כי החלוקע'ס - המלגות יחולקו עד לכניסת החג, וכי תתווסף גם מתנת חג בשווי של כמה מאות שקלים תרומת הנגיד רכניץ לזכות ולרפואת אמו מרת ליבא דבורה שתחי' בת רבקה בתוך שאר חולי עמו ישראל.

יצוין, כי התרומה הבלתי נתפסת הזו, נוספת על כחצי מליון דולר נוספים שהעביר לפני כשבוע עבור המלגה של חודש חשוון, וכן למיליוני דולרים שהנגיד רכניץ מחלק בשבועות האחרונים במספר חלוקות קמחא דפסחא ברחבי הארץ.

כפי שכבר דווח ב'בחדרי חרידם' רכניץ שותף בחלוקת קמחא דפסחא הגדולה בעולם של 'עונג שבת ויו"ט', הנותנת 'קמחא דפסחא' לכ-15,000 משפחות בירושלים ובית שמש והסביבה, שכזכור משנה שעברה נקראת על שם משפחת רכניץ, שמחלקת כל מוצרי החג העיקריים והיקרים, והשנה בשל מגבלות התעופה ומגפת הקורונה והמחסור בבשר בקר עשו ליין שחיטה חדש ועצמאית והובאו 2500 עגלות מפורטוגל שידוע שהם הבשר הכי משובח שיש, ושחטו אותם כאן בארץ במיוחד עבור חלוקת חג הפסח תשפ"א.

עוד מחלק רכניץ, בחלוקה של קופת הצדקה ל-6,700 משפחות במודיעין עילית אשר כבר כעשור ממומנת על ידו. ובנוסף, השנה השתתף  רכניץ גם בחלוקה של 'קרן ישראל עמך' ועירית אלעד שע"י משפחת רכניץ - לכ-3,000 משפחות תושבי העיר, וכן בחלוקה חדשה בעיר אחיסמך אשר התאכלסה לאחרונה, ואף נתן מימון מלא לחלוקה שע"י קופת הצדקה בכרמיאל, ובעוד מקומות רבים ברחבי העולם.

כזכור, בשנה שעברה, נרתם רכניץ לשלם את משכורות האברכים של ישיבת מיר (שאז, לא שולמו במשך חודשיים ונאמדו בסכום של 3 מיליוני דולרים) וכן בערב חג הסוכות השנה.

ישיבת מיר שלמה יהודה רכניץ עונג שבת ויום טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד